اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده منتخب مردم ساوجبلاغ در مجلس:

مجلس نهم حامی دولت و قوه قضاییه است

خبرگزاری فارس: نماینده منتخب مردم ساوجبلاغ، نظرآباد و طالقان در دور نهم مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نهم حامی قدرتمند دولت و دستگاه قضایی خواهد بود.

مجلس نهم حامی دولت و قوه قضاییه است

حجت‌الاسلام مفید کیایی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساوجبلاغ اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران دارای سازماندهی و تشکیلاتی مستقل و کارآمد است و هر نهادی در قالب زنجیره‌ای تعریف شده وظایف خود را انجام می‌دهد.

وی تصریح کرد: در این نظام وظایف و اختیارات هر دستگاه و مدیریت آن مشخص بوده و همه زیر چتر ولایت فعالیت می‌کنیم.

نماینده منتخب مردم نظرآباد ‌ساوجبلاغ و طالقان در دور نهم مجلس شورای اسلامی افزود: اهداف کوتاه و بلند مدت نظام بر اساس اسناد بالادستی مانند سند چشم‌انداز 20 ساله و همچنین برنامه‌های توسعه‌ای تعریف شده و چارچوب فعالیت‌ها روشن است.

کیایی‌نژاد تاکید کرد: بنابراین ارکان مختلف نظام به ویژه قوای مقننه، مجریه و قضاییه مقابل یکدیگر نبوده و همه بر اساس یک تعامل مشخص و زیر نظر رهبری معظم انقلاب تحقق اهداف کلان نظام را پیگیری می‌کنند.

* وظیفه نظارتی مجلس به معنی تقابل و رودرویی نیست

وی در بخش دیگری از سخنان خود به وظیفه نظارتی که قانون به مجلس تفویض و بر عهده نمایندگان مردم قرار داده اشاره کرد و گفت: این بحث یکی از اصول مترقی قانون اساسی بوده و بهره‌مندی از آن بسیاری از مشکلات کشور را برطرف کرده است.

نماینده منتخب مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته اختیار نظارتی مجلس به معنی تقابل با قوای مجریه و قضاییه نیست و نظارت‌ها نیز باید در یک چارچوب مشخص و با هدف اصلاح نواقص و کاستی‌ها انجام شود.

کیایی‌نژاد عنوان کرد: بنابراین مجلس باید حامی قدرتمند دولت و دستگاه قضایی بوده و انتظار مردم از مجلس نهم نیز همین است.

وی همچنین با تاکید بر اینکه وجود اختلاف نظر و سلیقه در اداره جامعه بزرگی مانند ایران امری طبیعی است، گفت: مگر می‌شود یک کشور را بدون هیچ اختلاف نظر و سلیقه‌ای اداره کرد؟

نماینده منتخب مردم ساوجبلاغ و نظرآباد در مجلس شورای اسلامی افزود: این اختلاف‌ها نشانه پویایی نظام ما است و ثابت می‌کند که همه مردم و مسئولان حق دارند آزادانه نظرات خود را بیان کنند.

کیانی‌نژاد تاکید کرد: البته نباید زیاد به این مسائل دامن زده و یا اختلاف نظر مسئولان ارشد نظام را رسانه‌ای کنیم، چرا که بیان چنین مواردی در رسانه‌ها موجب بی‌اعتمادی مردم می‌شود.

وی در پایان با تاکید بر اینکه مجلس نهم باید برای حفظ وحدت قوا پیشگام باشد، گفت: به طور قطع اکثر نمایندگان برای تحقق این هدف مهم که خواست مردم و رهبری معظم انقلاب است، طی چهار سال آینده تلاش خواهند کرد.

انتهای پیام/ن20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول