اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور صورت گرفت

افتتاح مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

خبرگزاری فارس: مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور افتتاح شد.

افتتاح مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران به‌نقل از روابط‌عمومی سازمان بسیج جامعه پزشکی، محمد رئیس‌زاده رئیس سازمان طی سخنانی در مراسم افتتاحیه مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: ضرورت تشکیل کانون متخصصان بسیج در وزارت بهداشت از مدت‌ها قبل احساس می‌شد چرا که ظرفیت‌ها و قابلیت‌های بالفعل و بالقوه بسیج غیرقابل انکار است. 

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با اشاره به نقش بسیج کارمندی در سطح وزارت بهداشت گفت: بسیج در سطح کارمندی تاکنون فعالیت ‌کرده اما این تمام ظرفیت بسیج نیست و احساس می‌شود که از توان و ظرفیت بخش متخصصان غفلت شده است اعضای هیئت علمی در سطوح تخصصی لازم است که وارد شوند و این کارکرد را داشته باشند تا در خدمت ارتقای بسیج قرار بگیرند اما این به معنی منفعل‌شدن بسیج کارمندی نیست بلکه این دو بخش عمده باید در کنار هم فعالیت کنند و به صورت یک واحد تعامل داشته باشند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت لزوم کارآمدی هر چه بیشتر سازمان‌ها و نهادهای دولتی برای تحقق راهبرد «پیشرفت و عدالت» در دهه چهارم انقلاب اسلامی و نقش بی‌بدیل انقلاب اسلامی و بسیج در این راستا، به نظر می‌رسد تغییر کارکرد عمومی بسیج وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به کارکرد تخصصی و تشریح وظایف تخصصی برای این مراکز امری ضروری باشد.

رئیس‌زاده عنوان کرد: بنابراین در همین راستا و طبق توافقات قبلی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بسیج وزارت بهداشت به عنوان مرکز تخصصی بسیج جامعه پزشکی شروع به کار کرد.

رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور با انتقاد از عدم ورود بسیج در طرح‌های کلان سلامت کشور گفت: کانون بسیج وزارتخانه این نقایض را برطرف و حلقه‌ای بین وزارت بهداشت و بسیج مستضعفین خواهد بود.

این گزارش حاکی است، مرکز بسیج جامعه پزشکی وزارت بهداشت طی مراسمی با حضور رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی کشور، اعضای شورای مرکزی سازمان، مسئول حراست وزارت بهداشت و مشاور وزیر بهداشت در امور دارویی افتتاح شد.

در مراسمی که امروز به همین منظور در وزارت بهداشت برگزار شد، عباس حاج آخوندی، مشاور وزیر بهداشت در امور دارویی، به عنوان مسئول این مرکز انتخاب و دکتر صیاد یوسفی به عنوان جانشین مرکز بسیج جامعه پزشکی منصوب شد.

انتهای پیام/ر30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول