اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون وزیر کشور:

بسیج محور اقتدار نظام است

خبرگزاری فارس: معاون امور اجتماعی وزیر کشور گفت: بسیج به عنوان شاکله نظام اسلامی محور اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی است.

بسیج محور اقتدار نظام است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل علیرضا افشار در نشست کانون بسیج و نیروهای فعال در پایگاه‌های شهرستان اردبیل اظهار داشت: ما امروز بیش از هر عنصر دیگر به بصیرت‌افزایی نیاز داریم تا ملت ما با شناخت راه درست و عبرت از گذر تاریخ بتواند حق و حقیقت را تشخیص داده و در مسیر اعتلای نظام اسلامی حرکت کند.

وی شناخت ریشه‌های پیروزی و ناکامی‌های گذشته را برای تداوم راه بسیار مفید و موثر خواند و بیان داشت: مجلس در کنار دولت و دیگر قوا و خادمان نظام اسلامی به عنوان کانون اخلاق و آموزه‌های دینی باید نقش تعیین کننده‌ای را در خدمت به ملت و رفع توطئه‌ها و ترفندها داشته باشند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به علل و عوامل رخداد 15 خرداد در سال 42 اشاره و خاطرنشان کرد: ما قبل از اینکه انسان‌های شیطان صفت دست به قلم شده و تاریخ ما را تحریف کنند باید حقیقت تاریخی خودمان را به نسل‌های بعدی انتقال دهیم چراکه ریشه همه سربلندی ملت ایران در افتخارات گذشته است.

افشار اضافه کرد: در بیداری اسلامی شکل گرفته در عصر کنونی نیز دشمنان ما به دنبال تحریف تاریخ و نادیده گرفتن جایگاه جمهوری اسلامی ایران در بیدارباش ملت‌های مسلمان علیه استکبار جهانی هستند در حالی که ما با تکیه بر آموزه‌های دینی و اسلام به یقین محوریت موفقیت‌ها را عهده‌دار شده و ادعای نظام غرب را مبنی بر بهار عربی و یا حرکت علیه دیکتاتورها به نهضت بیدارباش جهانی اسلام و مکتب امام خمینی (ره) تبدیل می‌کنیم.

وی نهضت امام خمینی را برخلاف نهضت مشروطه و ملی شدن صنعت نفت عاری از هرگونه زاویه گرفتن از ارزش‌های معنوی خواند و بیان داشت: اگر چه نهضت‌های یاد شده در عمر خود برخی موفقیت‌ها و توفیقات نسبی داشتند امام وقوع انقلاب اسلامی یک حرکت مبتنی بر دین اسلام و آموزه‌های احکام نورانی الهی بود که در سه دهه گذشته توانسته است بر دل‌ها و حرکت‌ها نفوذ پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون امور اجتماعی وزیر کشور، امام خمینی (ره) را مسلط به فقه، اصول، فلسفه، حکمت، عرفان و اخلاق برشمرد و گفت: امام با طراحی نهضتی مبتنی بر ولایت فقیه سال‌ها بود که شکل‌گیری نظامی را تعقیب می‌کرد که امروز به نام ولایت فقیه شهرت عام و خاص یافته است.

افشار به حوادث پیش از 15 خرداد نظیر جریان ایالتی- ولایتی و همچنین رفراندوم انقلاب سفید اشاره کرد و اظهار داشت: به دنبال این حیله‌گری رژیم شاهنشاهی امام با درک ماهیت این حرکت شاه مردم را به اجتناب از همسویی با اهداف رژیم شاهنشاهی فراخواند به طوری که جریان روشنفکری با همراهی روحانیت توانستند توطئه شاه و آمریکا را خنثی کنند.

وی به کشتار فجیع روحانیت در مدرسه فیضیه در فروردین سال 42 اشاره کرد و افزود: در فضای اختناق نهضت روبه رشد امام شدت یافت به طوری که اوج این مبارزات را در حادثه 15 خرداد 42 شاهد بودیم که ملت ایران با تقدیم 15 هزار شهید پایه‌گذار نهضتی شد که امروز دنیا به عظمت و شوکت آن به خوبی پی‌برده است‌.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرمانده اسبق نیروی مقاومت بسیج به حوادث بعد از 15 خرداد تا 12 بهمن 57 اشاره کرد و بیان داشت: در این فاصله که امام به خارج از کشور تبعید شده بود طرح کاپیتولاسیون که نظام‌نامه سرسپردگی شاه به آمریکا بود در قبال دریافت 200 میلیون دلار وام از آمریکا مصوب شد که با بیداری امام و حرکت خروشان ملت چنین اقدامات و حرکت‌هایی نیز عقیم ماند.

افشار در ادامه سخنان خود در جمع بسیجیان یکی از ویژگی‌های انقلاب اسلامی را ارتباط دادن دین با سیاست به عنوان یک مدل بی‌نظیر در حکومت‌داری اعلام کرد و گفت: پایه‌گذاری نظام اسلامی براساس تعالیم اسلامی بود به طوری که برخلاف حکومت کمونیستی و سوسیالیستی و غرب و شرق که ادعای مردمی بودن داشتند نهضت امام حقیقت روشن از مردم‌سالاری دینی است.

وی اظهار داشت: حکومت کمونیستی با تلنگر غرب از هم پاشیده شد و نظام لیبرالیسم نیز که ادعای گزافی دارد با پشتیبانی حاکمان سرمایه‌دار، احزاب و گروه‌های مادی در حال فروپاشی است و هیچ اتکایی به آرای مردم و خواست عمومی ندارد.

معاون امور اجتماعی وزیر کشور تصریح کرد: در این بین نظام جمهوری اسلامی ما با تکیه بر حضور مردم در صحنه، تدین و دینداری، روحیه شهادت‌طلبی و ولایت‌پذیری حکومتی برتر و برجسته از حاکمیت مردم و جاری شدن اراده آنها در جامعه است.

افشار در پایان سخنان خود اظهار داشت: هرچند دشمن با فتنه‌ها و توطئه‌ها و حوادث گوناگون سعی دارد هزینه سنگینی را به مملکت ما وارد کند اما با درایت مقام معظم رهبری و هوشیاری مردم همه آنها خنثی شده است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول