اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مهرماه امسال

دهمین جشنواره تئاتر بسیج در کردستان برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان از برگزاری دهمین جشنواره تئاتر بسیج در این استان در سال‌جاری خبر داد.

دهمین جشنواره تئاتر بسیج در کردستان برگزار می‌شود

علی‌عباس داودنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج، اظهار کرد: دهمین جشنواره تئاتر بسیج در قالب نمایش خیابانی، نمایش صحنه‌ای، نمایش کودک و نوجوان و عروسکی و نمایشنامه‌نویسی در تاریخ‌های 26 و 27 مهرماه امسال در سنندج برگزار خواهد شد.

وی تقویت رفتار و روحیه بسیجی با پرداختن به موضوعات نشاط‌آفرین و غرورانگیز اجتماعی، اقتصادی و سیاسی به منظور الگوسازی برای نسل جوان را یکی از اهداف برگزاری این جشنواره ذکر کرد.

به گفته رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان، تشویق هنرمندان به نمایشنامه‌نویسی و حمایت از اجراهای عمومی نمایش بسیج در سطح شهرستان و استان در راستای ارتباط با مخاطب عام از دیگر اهداف برگزاری دهمین جشنواره تئاتر بسیج در کردستان است.

وی در ادامه بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، بیداری اسلامی (تبیین و تبلیغ اهداف و آرمان حرکت‌های اسلامی منطقه، تجلیل از مردم بپا خاسته و غیره)، تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی (تلاش اعتقادی، تولید هدفمند، مصرف بهینه، عزم ملی در عرصه اقتصاد و سایر موارد، قصص قرآن، تاریخ اسلام و مفاخر جهان اسلام و مضامین آیینی اجتماعی) مبتنی بر سه اصل اخلاق، هدایت و عفاف را از موضوعات آثار جشنواره دهم تئاتر بسیج برشمرد.

داودنیا ضمن درخواست از هنرمندان و گروه‌های نمایش استان برای شرکت در این جشنواره، مهلت ارسال آثار را 15 تیرماه سال‌جاری عنوان کرد و افزود: پرداختن به مضامین نو و توجه به خلاقیت در شیوه‌های نگارش و اجراها از اولویت‌های جشنواره دهم تئاتر بسیج خواهد بود.

وی از پرداخت کمک‌هزینه به نمایش‌های صحنه‌ای و خیابانی راه یافته به این جشنواره خبر داد و گفت: گروه‌های منتخب داوران و ستاد برگزاری این جشنواره با دریافت کمک هزینه‌ای جداگانه در اسفندماه امسال در منطقه راهیان نور اجرای عمومی خواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کردستان خاطرنشان کرد: علاوه بر بخش نمایشنامه‌نویسی، بخش کودک و نوجوان و عروسکی این جشنواره هم مرحله استانی ندارد و گروه‌های نمایش راغب می‌توانند آثار خود را در قالب سه نسخه تصویری تا 15 مهرماه امسال به دبیرخانه مرکزی آن در تهران ارسال نمایند.

وی در پایان از تمامی هنرمندان و گروه‌های نمایشی استان کردستان درخواست کرد تا با شرکت فعال در این جشنواره و ارائه نمایش‌های قوی، فرهنگی بودن کردستان و مهد هنرمندان و هنر آن را به اثبات برسانند.

انتهای پیام/غ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول