اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی:

تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی گچساران ضروری است / بسیج عامل تداوم نظام است

خبرگزاری فارس: نماینده گچساران در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که مردم این شهرستان بیش از هر چیز صبغه فرهنگی داشته و گچسارانی‌ها مردمانی فرهنگ‌دوست هستند، گفت: از این رو تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی در گچساران ضروری است.

تکمیل زیرساخت‌های فرهنگی گچساران ضروری است / بسیج عامل تداوم نظام است

غلامرضا تاجگردون امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: برنامه‌های مربوط به یادواره شهدا می‌تواند تأثیر بسزایی در تقویت روحیه ایثارگری میان نسل جوان داشته باشد.

نماینده مردم گچساران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: فرهنگ دینی در متن و بدنه و خون و رگ جامعه ما جاری است و هیچ بخش از فرهنگ کشور ما عاری و خالی از رنگ و بوی دینی نیست.

وی با بیان این‌که گچساران در دفاع مقدس کارنامه خوبی از خود در سطح این استان و کشور بر جای گذاشته، گفت: تقویت و ترویج برنامه‌های فرهنگ دفاع مقدس در گچساران ضروری است.

تاجگردون فرهنگ را ریشه درخت توسعه دانست و گفت: مجموعه اعتقادات و باورهای مردم در مقوله فرهنگی گنجانده شده و فرهنگ نیز در طول تاریخ همواره دچار یک سری تغییرات اساسی بوده است.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: فرهنگ مردم گچساران به دلیل تنوع جمعیتی و قومیتی تنوع خاصی دارد که مهم این است که آن را به مسیر صحیح هدایت کرد.

وی آلودگی فرهنگی را یکی از معضلات اساسی کنونی پیش پای جوامع عنوان کرد و بیان داشت: این آلودگی فرهنگی موجب نمی‌شود که مردم از اصالت خود فاصله بگیرند و امروزه اگر مسئولان کمی در راستای توجه به اصالت فرهنگ قومیتی در منطقه گچساران توجه بیشتری کنند برخی آلودگی‌های فرهنگی خطری ایجاد نخواهد کرد.

این نماینده در خانه ملت، وظیفه صدا و سیما را مهم دانست و گفت: کار این نهاد برای فرهنگ‌سازی بسیار مهم و خطیر است که امیدواریم توجه بیشتری به شهرستان گچساران داشته باشند.

وی با بیان این‌که در زمینه ارزش‌ها و حفظ و نگهداشت ارزش‌ها ضعیف کار شده، تصریح کرد: تأکید ما بر این است که برنامه‌های مربوط به ارزش‌ها و آرمان‌های اسلامی و انقلابی از جمله یادواره شهدا باید بیشتر و باکیفیت‌تر در استان و به خصوص در شهرستان گچساران برگزار شود.

وی بسیج را عامل تداوم نظام دانست و گفت: موضوع اصلی در بحث فرهنگ موضوعات نرم‌افزاری است و امروزه بیش از توجه به سخت‌افزار به نرم‌افزارهای فرهنگی کارآمد نیاز داریم.

تاجگردون با ذکر این سخن که توجه به نرم‌افزارهای فرهنگی به معنای غفلت از سخت‌افزارها نیست، تصریح کرد: برای نمونه مصلاها نماد شهرهای اسلامی هستند که متاسفانه چندین سال است مصلای گچساران نیمه‌تمام مانده و باید فکری به حال تکمیل آن شود.

انتهای پیام/ر20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول