اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک:

ولایت‌پذیری سید آزادگان وصف‌ناپذیر بود

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک گفت: ولایت‌پذیری مرحوم حجت‌الاسلام سید علی اکبر ابوترابی‌فرد به دلیل ارادت و اعتقاد خاصی که به ولایت داشت، مثال‌زدنی و وصف‌ناپذیر بود.

ولایت‌پذیری سید آزادگان وصف‌ناپذیر بود

حجت‌الاسلام سید‌جلال حسینی امروز د‌ر گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبیک اظهار کرد: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد از روحانیون مکتب اهل بیت (ع) و پیرو ولایت فقیه بود که پیش از انقلاب اسلامی در فعالیت‌ها و برنامه‌های سیاسی و سپس با حضور در جبهه‌های نبرد حق علیه باطل نقش بسزایی ایفا کرد و موفقیت‌های چشمگیری را به اثبات رساند. 

وی افزود: سید آزادگان در مأموریت‌ها و عملیات جبهه‌های جنگ با لباس رزم حاضر می‌شد و با دکتر شهید مصطفی چمران به سازماندهی نیروهای مردمی می‌پرداخت که د‌ر حین یکی از عملیات‌ها به اسارت دشمن بعثی در آمد.

این مسئول ادامه داد: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد مدت‌ها در سلول انفرادی به سر برده و از سوی دشمن مورد ضرب و شتم قرار می‌گرفت تا از نظام و اهداف مقدس انقلاب اسلامی دست بردارد، ولی با صبوری و بردباری حتی یک گام به عقب نگذاشت، بلکه گام‌های متعددی را به جلو برداشته و اسرا را در مسیر معنویت و اخلاص قرار می‌داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک اضافه کرد: سید آزادگان به عنوان سیدی بزرگوار قرآن کریم را به اسرا آموزش، تفسیر قرآن کریم را بیان و کلاس‌های متعددی را به طور خصوصی برای اسرا برگزار می‌کرد و برای آرامش و آسایش اسرا، از خود گذشتگی می‌کرد.

حسینی با اشاره به خاطرات سرور آزادگان د‌ر جلسات متعدد خاطر‌نشان کرد: ایشان نقل کرده‌اند که دشمن برای از پا د‌ر آوردن ایشان از هیچ کاری دریغ نمی‌کرد و حتی با میخ و چکش استفاده کرده و بر فرق سر مبارک ایشان می‌کوبید اما استقامت و بردباری ایشان به حدی بود که دشمن را کلافه کرده و اسرا را نیز به حلم و بردباری هدایت می‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آبیک د‌ر پاسخ به این سوال که چرا مرحوم ابوترابی‌فرد سید آزادگان معروف شده‌اند، گفت: به تعبیر مقام معظم رهبری ایشان همچون خورشیدی بر دل‌های اسرای مظلوم می‌تابید و مانند ستاره درخشانی هدف و راه را به آنان نشان داد و مانند ابر فیاض امید ایمان را بر آنان می‌باراند که به همین خاطر بود که سرور آزادگان نامیده شد، چرا که مورد توجه اسرا بود و آنان را در مسیر قرآن کریم، امام راحل، انقلاب و ولایت فقیه قرار می‌داد و اسرا نیز به ایشان تأسی می‌کردند.

حجت‌الاسلام ابوترابی فرد به آزادگان خدمات ارزنده‌ای ارائه کرد

حجت‌الاسلام حسینی در ادامه گفت‌وگو با بیان اینکه حجت‌الاسلام سید علی‌اکبر ابوترابی‌فرد خدمات ارزنده‌ای به آزادگان ارائه کرد، افزود: ایشان پس از اسارت به عنوان نماینده ولی فقیه در امور آزادگان منصوب شد که برای رفع مشکلات آزادگان گام‌های مؤثری برداشت که البته نقش خانواده ایشان د‌ر کمک و رسیدگی به آزادگان بی‌تأثیر نبود.

وی اذعان کرد: از لحاظ معنوی ایشان بیشتر روزها روزه بودند و در مجالس دعا، عیادت از بیماران و تفقد از آزادگان و ایثارگران شرکت می‌کردند.

این مسئول خاطر‌نشان کرد: حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد پس ا‌ز آزادی با عملکرد مطلوب و مثبتشان در کشور به عنوان نگین اسرای ایران اسلامی مورد توجه و حمایت اقشار مختلف مردم قرار گرفت که این امر سبب شد دو دوره به عنوان نماینده مردم شهر تهران در مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند که با نطق‌های خود مسئولان را به توجه به توده مردم، رعایت عدالت و حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی ترغیب می‌کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی آبیک ادامه داد: مرحوم ابوترابی د‌ر اواخر عمر شریفشان در زمان تعطیلات با پای پیاده از مرقد امام راحل به مشهد مقدس مشرف می‌شد که آزادگان و ایثارگران ایشان را همراهی می‌کردند که البته سخن گفتن ایشان در زمینه اهداف نظام، نعمت ولایت و جایگاه انقلاب اسلامی را نباید فراموش کرد.

حسینی افزود: ایشان حتی با پای پیاده ا‌ز مرقد امام راحل به مناطق عملیاتی جنوب می‌رفت تا یاد رزمندگان و شهدای دفاع مقدس را گرامی بدارد.

وی گفت: سید علی‌اکبر آقا در رکاب پدرشان بودند و ا‌ز وجود معنویشان بهره های فراوان می‌بردند که متأسفانه در سال 79 به همراهشان در اثر سانحه تصادف در مسیر مشهد مقدس به لقاءالله پیوستند.

این مسئول تصریح کرد: مردم و مسئولان باید قدر ولایت فقیه را بدانند و عمل به منویات ایشان را سرلوحه زندگی خود قرار دهند و با توجه ویژه به آرمان‌های امام راحل و شهدا نگذارند انقلاب اسلامی را که با سختی، جانفشانی و ایثارگری‌های افراد زیادی نظیر مرحوم حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد به دست آمده و روند رو به پیشرفت را طی می‌کند به راحتی از دست بدهند.

حسینی با اشاره به گرامیداشت قیام 15 خرداد گفت: در سال 42 مرحوم ابوترابی فرد وارد جریانات سیاسی و در تظاهرات مردم قم در 15 خرداد حضور فعال داشت و حتی د‌ر حمله عوامل رژیم شاهنشاهی به حوزه علمیه مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

گفتنی است؛ مرحوم حجت‌الاسلام سید‌علی‌اکبر ابوترابی‌فرد در سال 1318 در شهر مقدس قم به دنیا آمد و با تحصیل علوم حوزوی در مشهد مقدس و قم درس خارج فقه، اصول و ولایت فقیه را د‌ر محضر امام راحل در نجف اشرف آموخت.

وی با آیت الله شهید بهشتی، شهید علی اندرزگو، شهید رجایی و مقام معظم رهبری ارتباط و همکاری تنگاتنگی داشت.

حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد در 12 خرداد سال 1379 به همراه پدر بزرگوارشان بر اثر سانحه تصادف که عازم مشهد مقدس بودند، دار فانی را وداع گفتند و پیکر مطهرشان پس از تشییع در استان قزوین در یکی از حجره‌های بارگاه امام رضا (ع) آرام گرفت.

انتهای پیام/ب10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول