اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران:

شهدای 15 خرداد الگوی بصیرت و ولایت‌مداری جهانیان هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران گفت: شهدای 15 خرداد الگوی بصیرت و ولایت‌مداری جهانیان هستند.

شهدای 15 خرداد الگوی بصیرت و ولایت‌مداری جهانیان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، علی نصیری ظهر امروز در ششمین همایش ملی قیام 15 خرداد ورامین با اشاره به ریشه‌های انقلاب اسلامی اظهار داشت: انقلاب اسلامی ما ریشه در سه اصل دین، رهبری و مردم دارد و این سه اصل پیش از ایران در هیچ انقلابی در جهان دیده نشده است.

وی گفت: شهدای 15 خرداد که در سال 42 حرکت کردند، می‌دانستند شهید می‌شوند، دستگیر می‌شوند اما باز هم به این مسیر ورود کردند و نام خود را در تاریخ جاودانه کردند که این موضوع به بصیرت و ولایت‌مداری این شهدا برمی‌گردد که البته امروزه دشمن به خوبی این نقاط قوت انقلاب را شناخته است.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران تصریح کرد: دشمن پیش از انقلاب با علم بر اینکه الگوی انقلاب اسلامی فراگیر و منحصربه‌فرد است سعی کرد جلوی پیروزی انقلابیون را بگیرد اما نتوانست؛ پس از پیروزی انقلاب هم سعی کرد با تحریم و نیز اختلاف‌افکنی انقلاب را به استحاله بکشاند که غائله کردستان، غائله خلق عرب، سیستان و بلوچستان و نیز بندر ترکمن از جمله این اختلاف‌افکنی‌ها بود.

دشمن نمی‌خواهد ایران در جهان الگو شود

نصیری ادامه داد: زمانی که دشمن از این عملکرد هم مایوس شد یک دشمن خارجی مانند صدام را به جنگ انقلاب اسلامی فرستاد، چرا که نمی‌خواست شما و انقلاب شما در جهان الگو شود، نمی‌خواست انقلاب صادر گردد، اما نتوانست و امروز شهدای مظلوم 15 خرداد الگوی بصیرت و ولایت‌مداری تمام انقلابیون جهان هستند و فرهنگ 15 خرداد صادر شده است.

وی در ادامه دلایل شکست توطئه‌های دشمنان را برشمرد و گفت: امروز پس از گذشت 33 سال از انقلاب، رهبر انقلاب کوچک‌ترین زاویه‌ای با آرمان‌های بنیانگذار کبیر انقلاب پیدا نکرده است و آرمان‌های موجود همان آرمان‌های انقلابیون صدر انقلاب هستند و همین‌ها باعث شده انقلابیون در کشورهای حوزه خلیج فارس، خاورمیانه و بعضاً آفریقا نگاهشان به انقلاب ما و رهبرمان باشد.

فرمانده سپاه حضرت سیدالشهدا (ع) استان تهران ادامه داد: شهدای 15 خرداد ترسی از شهادت نداشتند و همین امر برای مستکبران عالم ترس‌آور است؛ مگر می‌شود از دید مادی این عمل را توجیح کرد. کدام انقلاب در جهان این‌گونه است، اگر این فرهنگ جهانی شود دیگر جایی برای استکبار و استثمار وجود نخواهد داشت.

دشمن هنوز مردم ایران را نشناخته است

این مسئول سپس به آسیب‌شناسی جنگ نرم پرداخت و گفت: دشمن متوجه شده که این انقلاب تنها با فاصله افکندن میان سه اصل آموزه‌های دینی، رهبری و مردم شکست‌پذیر است، بنابراین در تهاجم نرم سعی در بمباران فرهنگی ما در فضای مجازی و در شبکه‌های ماهواره‌ای می‌کند.

وی ادامه داد: اما اشکال آنها این‌ است که هنوز پس از 33 سال مردم ما و انقلاب ما را نشناخته‌اند و نمی‌دانند ما در تاریخ خود عاشوراها و 15 خردادها را داریم و هرگز جدایی بین سه اصل انقلاب ایجاد نمی‌شود.

بررسی قیام 15 خرداد سال 1342 ورامین توسط کمیته علمی دانشجویی دبیرخانه دائمی قیام 15 خرداد ورامین متشکل از دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین‌ـ پیشوا، دانشگاه علمی‌ـ کاربردی مرکز ورامین و دانشگاه پیام نور واحد ورامین‌ـ قرچک در سالن آمفی تئاتر دانشکده کشاورزی ورامین برگزار شد.

انتهای پیام/و10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول