اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

ایستادگی در مذاکرات هسته‌ای در سایه اقتدار ولایت است

خبرگزاری فارس: امام جمعه قم گفت: ایستادگی ایران در مذاکرات هسته‌ای در سایه اقتدار ولایت فقیه حاصل شده است.

ایستادگی در مذاکرات هسته‌ای در سایه اقتدار ولایت است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله سید هاشم حسینی‌بوشهری در نماز جمعه این هفته قم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم(ص) اظهار کرد: ایشان می‌فرمایند «پایان عمل، جایگاه و ارزش انسان را مشخص می‌سازد» و این سخن به معنای آن است که گاهی آدمی در لغزش‌گاه‌های زندگی ممکن است نتیجه سال‌ها عبادت خود را از بین ببرد.

وی با اشاره به سالروز میلاد امام جواد(ع) افزود: در میان امامان شیعه، امام نهم از ویژگی‌های خاصی برخوردار است زیرا پدر بزرگوارشان، امام رضا(ع) ایشان را مولود بابرکت خوانده و فرموده‌اند «مبارک‌تر از این مولود برای شیعیان زاده نشده است».

امام جمعه قم بیان داشت: شرایط عصر امام رضا(ع) به گونه‌ای بود که امکان معرفی صریح جانشین ایشان وجود نداشت ضمن اینکه این امام همام تا سن 47 سالگی فرزندی نداشت و گروه‌های مختلفی مانند واقفیه، سعی در ایجاد تردید و شک در میان شیعیان نسبت به امام ایشان داشتند.

وی با بیان اینکه در آن دوران حتی برخی از شیعیان نیز نسبت به امامت امام رضا(ع) دچار تردید شده بودند گفت: کار به جایی رسیده بود که این مطلب صراحتاً در محضر امام مطرح می‌شد.

حسینی‌بوشهری ابراز کرد: امام هشتم در مقابل این مسائل فرمودند «چند روزی نمی‌گذرد که خداوند فرزندی به من عطا خواهد کرد که به اقامه حق و نابودی باطل در جامعه اقدام خواهد کرد» و پس از تحقق این بشارت، شور و شعف خاصی در میان شیعیان به وجود آمد و همگان به درستی وعده پیامبر اسلام(ص) و امامان معصوم(ع) ایمان آوردند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به ویژگی‌های امام جواد(ع) افزود: ایشان در سن کودکی و پیش از بلوغ به امامت رسید و مباحثاتی که با دانشمندان آن عصر داشت، موجب شگفتی همه مردم می‌شد زیرا همه فقها و علما در مقابل علم ایشان مغلوب شده و احساس فروتنی و خضوع داشتند و این همه بیانگر این مطلب بود که مقام امامت تنها از سوی خداوند بوده و بندگان خاص وی به مقام ولایت می‌رسند.

وی خاطر نشان کرد: امامان معصوم(ع) در زندگی عادی مردم نیز وارد شده و سعی در حل مشکلات مختلف آنها داشتند و این امر جزو سیره آنان محسوب می‌شد.

حسینی‌بوشهری در خطبه دوم نماز با تاکید بر انطباق زندگی افراد با سیره امامان معصوم(ع) افزود: میلاد امام جواد(ع) مناسبت بزرگی است که باید مورد توجه همه مردم قرار گیرد.

خطیب جمعه قم ابراز کرد: 13 رجب سالروز میلاد فرخنده مولود کعبه امیرالمؤمنین(ع) است، کسی که پیامبر اسلام(ص) در بیان شأن و منزلتش فرمود «ای علی، جز دو کس تو را نشناخت، خداوند و رسول او» و این زیباترین جمله‌ای است که در وصف علی(ع) گفته شده است.

وی حضرت علی(ع) را اوج بندگی و عبادت خدا توصیف کرد و افزود: حضرت می‌فرماید «خدایا، من از ترس دوزخ و طمع بهشت تو را عبادت نمی‌کنم بلکه تو را شایسته عبادت یافته‌ام».

حسینی‌بوشهری تصریح کرد: رجب ماه بندگی خداست و فرصتی طلایی در اختیار بندگان به منظور جلب رضایت و توفیق الهی محسوب می‌شود که باید با عبادت و اعتکاف در این ماه، یک گام به سمت خداوند نزدیک‌تر شد.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در ادامه به مناسبت‌های دیگر هفته جاری اشاره کرد و گفت: 14 خردادماه، سالروز رحلت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی، امام خمینی(ره) و 15 خرداد نیز یادآور قیام خونین ملت ایران به رهبری این امام راحل(ره) است.

وی بیان داشت: نقش امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی، همان نقش رسول‌الله(ص) و ائمه اطهار(ع) است زیرا این شخصیت بزرگوار موفق به ایجاد، پیروزی، نهادسازی و تداوم انقلاب اسلامی ایران شد و راه او بعد از 33 سال همچنان با نشاط فراوان ادامه دارد و امیدواریم این مسیر به ظهور ولیعصر(عج) ختم شود.

حسینی‌بوشهری افزود: امروز بار سترگ رهبری و سکان‌داری انقلاب بر دوش رهبر فرزانه انقلاب، آیت‌الله خامنه‌ای گذاشته شده است.

امام جمعه قم با اشاره به شاخصه‌های مکتب امام خمینی(ره) گفت: ایشان اسلام را در عصر کنونی احیا کرد زیرا طرح‌هایی به منظور فراموش ساختن اسلام توسط دشمنان به مرحله اجرا درآمده بود ضمن اینکه امام خمینی(ره) با قرار گرفتن زیر پرچم الله، موجب درخشش نام اسلام در جهان شد و امروز هم اسلام در جهان عرب و جهان اسلام به زیبایی در حال درخشش است.

وی اظهار کرد: ایجاد حکومتی به نام اسلام، احیای روحیه خودباوری در ایران و همه ملت‌ها و عزت‌بخشی به جامعه اسلامی از دیگر ویژگی‌های مکتب امام راحل(ره) بود به طوری که دانشمندان ایرانی اکنون به برکت انقلاب اسلامی در رتبه نخست علمی منطقه و جایگاه هفدهم جهان قرار دارند.

حسینی‌بوشهری با تاکید بر عدم جدایی اخلاق از سیاست در مکتب امام خمینی(ره) گفت: اگر گاهی بی‌اخلاقی‌هایی در جامعه دیده شود، این موضوع از مکتب امام به دور است ضمن اینکه کانون همه مبارزات این شخصیت بزرگوار، معنویت بود و ایشان تنها بر اساس تکلیف عمل می‌کرد بنابراین شک و ترس برایشان معنا نداشت و جایی برای مصلحت‌اندیشی‌های شخصی در مکتب امام وجود ندارد بلکه تنها مصلحت اسلام مهم است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان اینکه امام خمینی(ره) ولایت فقیه را به عنوان یک نهاد مقدس در جامعه ایران مطرح کرد افزود: کار بزرگ ایشان این بود که ولایت فقیه را به صحنه عمل وارد ساخت و امروز در پرتو این اقتدار ولایت، نماینده ایران در مذاکرات هسته‌ای، به استانبول و بغداد می‌رود و بر خلاف تصور دشمنان که گمان می‌کردند به وسیله تحریم‌ها می‌توانند جمهوری اسلامی را وادار به پذیرفتن پیشنهادات کنند، در مقابل آنها ایستادگی می‌کند.

وی بیان داشت: نماینده ایران در مذاکرات بغداد که در روز سوم خردادماه صورت گرفت به نماینده کشورهای 1+5 یادآور می‌شود که در این روز ایران خرمشهر را فتح کرده و این جمهوری اسلامی است که صدام را به زباله‌دان تاریخ فرستاد و اکنون نیز با اقتدار در کاخ وی، طرف مذاکره با کشورهای غربی است.

حسینی‌بوشهری در ادامه با اشاره به وظایف نمایندگان مجلس شورای اسلامی گفت: ایمان، ایستادگی، کار و تلاش و به میدان آمدن برای خدمت‌رسانی، انتظارات ملت ایران از نمایندگان مجلس است.

خطیب جمعه قم به انتخابات مصر اشاره کرد و  افزود: کسانی به دور دوم راه یافتند که مورد انتظار ملت انقلابی این کشور نبودند بنابراین مردم و گروه‌های انقلابی مصر باید علاوه بر ایجاد انگیزه در جامعه به منظور حضور حداکثری در انتخابات دور دوم، اتحاد و همدلی با یکدیگر را فراموش نکنند زیرا آنچه برای آنها ایجاد مشکل کرد، تعدد نامزدهای انتخاباتی بود و چنانچه همه آنها با یک کاندیدای واحد شرکت می‌کردند، پیروزی در دور نخست قطعی بود.

وی خواستار توجه گروه‌های انقلابی مصر به توطئه‌های دشمنان شد و تصریح کرد: دشمنان برای انحراف انقلاب مصر لحظه‌شماری می‌کنند بنابراین نباید به آنها فرصت داد.

انتهای پیام/خ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول