اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پژوهشکده دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

کارآمدی نظریه ولایت فقیه ثابت شده است

خبرگزاری فارس: رئیس پژوهشکده دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: نظریه ولایت فقیه پس از سه دهه از انقلاب اسلامی تجربه کارآمدی را در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده است.

کارآمدی نظریه ولایت فقیه ثابت شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم حجت‌الاسلام محمدجواد رودگر پیش از ظهر امروز در نشست مبانی و کارکردهای ولایت فقیه که در تالار معرفت پژوهشگاه علوم و اندیشه اسلامی برگزار شد، با اشاره به اهداف این نشست اظهار کرد: این نشست به تبیین، تعلیم مبانی و کارکردهای ولایت فقیه در عرصه‌ها و ساحت‌های مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، علمی و... می‌پردازد.

وی خاطر نشان کرد: ولایت فقیه نیاز جدی و بالفعل جامعه اسلامی و انقلابی است و در این خصوص لازم است آنچنان که باید و شاید با ادبیات روزآمد و گفتمان امروزی بحث، تحلیل و بررسی درباره آن صورت گیرد.

رئیس پژوهشکده دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: ما همواره نیاز به مباحث علمی، منطقی، آزاد، پویا و کارآمد داریم تا نظریه ولایت فقیه و مباحث مربوط با آن ساری و جاری شده و پرسش‌های نوآور را نسبت به مبانی و کارکردها شناسایی کرده و پاسخ‌های لازم و جامع و منطقی به این پرسش‌ها ارائه کنیم.

وی با تاکید بر اینکه باید نقدهای نظریه ولایت فقیه مورد نقادی قرار گیرد گفت: لازم است شبهات در این خصوص از جبهه‌های علمی و سیاسی بررسی شده و پاسخ‌های لازم به این سئوالات و شبهات ارائه شود.

رودگر با اشاره به فرا رسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) گفت: بنیانگذار جمهوری اسلامی به عنوان معمار نظام مقدس اسلامی نظریه ولایت فقیه را در قانون اساسی متبلور و متجلی کرده و فلسفه اسلام شیعی را بر اساس این نظریه مطرح و احیا کرد.

وی تصریح کرد: نظریه ولایت فقیه پس از سه دهه از انقلاب اسلامی تجربه کارآمدی را در عرصه‌های مختلف از خود نشان داده است.

رئیس پژوهشکده دین‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی یادآور شد: در نظر داریم پس از تصویب طرح به صورت تخصصی نظریه ولایت فقیه را در گروه‌های علمی مختلف مانند اقتصاد، فقه و حقوق بررسی کنیم، زیرا جایگاه این مباحث در جامعه خالی است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول