اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم:

راه پرافتخار امام(ره) با رهبری مقام عظمای ولایت ادامه یافت

خبرگزاری فارس: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم با صدور بیانیه‌ای بر گرامیداشت سالروز 14 و 15 خرداد تاکید و اعلام کرد: راه پرافتخار امام(ره) با رهبری مقام عظمای ولایت ادامه یافت.

راه پرافتخار امام(ره) با رهبری مقام عظمای ولایت ادامه یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم در بیانیه مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم آمده است: 15 خرداد 1342 در حقیقت مبدأ خیزش اسلامی ملت بزرگ ایران است. روزی که مردم قم، تهران و ورامین در اعتراض به دستگیری و تبعید مرجع و پیشوای خویش حضرت امام خمینی (قدس سره)، بی‌هیچ ترس و واهمه‌ای به خیابان‌ها آمدند و سینه خود را در برابر گلوله دژخیمان رژیم پهلوی سپر ساختند تا برای همیشه به الگویی از غیرت دینی و استبدادستیزی مبدل شوند.

در ادامه این بیانیه آمده است: حاکمان سیه‌دل و رو سیاه وقت تصور می‌کردند با دستگیری امام امت (قدس سره) و به خاک و خون کشیدن جمعی از مردان و زنان این مرز و بوم، خواهند توانست با خیال آسوده به حکومت طاغوتی و ظالمانه خویش ادامه دهند؛ اما راهنمایی‌های الهی آن امام عزیز و فهم و بصیرت مثال‌زدنی ملت ایران موجب شد که 15 سال بعد، پایه‌های سست حکومت پهلوی فرو ریخته و بزرگ‌ترین حادثه سیاسی قرن یعنی پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به وقوع بپیوندد. انقلابی که همه مرزهای جغرافیایی را در نوردید و همه ملت‌های ستم‌کشیده و آزادی‌خواه سراسر دنیا را با خود همراه ساخت.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: دشمنان و بدخواهان تصور آن را داشتند که با عروج خمینی کبیر (قدس سره) در 14 خرداد 1368 شعله‌های مشعل روشنی‌بخش انقلاب اسلامی به خاموشی گراییده و طوفان تفرقه و نابودی نظام نوپای جمهوری اسلامی را درنوردد؛ اما لطف بی‌انتهای الهی باز هم بر ملت ایران بارید و فرزند معنوی امام و یار فداکار آن پیر سفر کرده سکان کشتی انقلاب را در دست گرفت.

در این بیانیه خاطر نشان شده است: ملت ایران و همه آزادگان جهان در این روز به مصیبتی عظیم مبتلا شدند؛ اما جانشین شایسته روح خدا، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با هدایت‌های امام‌گونه خویش بر این مصیبت عظیم مرهم نهاد و اینک با گذشت 23 سال از آن روز غم و اندوه، راه پرافتخار حضرت روح‌الله با رهبری مقام عظمای ولایت ادامه یافته و فریاد حق‌طلبی امام از زبان مسلمانان و مستضعفان جهان شنیده می‌شود.

در بخش دیگری از این بیانیه آمده است: مجمع هماهنگی پیروان امام و رهبری استان قم ضمن گرامیداشت قیام 15 خرداد و عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن بیست و سومین سالگرد ارتحال ملکوتی امام امت، اعلام می‌دارد حرکت پر شکوه انقلاب اسلامی امروز با رهبری‌های داهیانه خلف صالح آن حضرت همچنان ادامه مسیر می‌دهد و شکل‌گیری بیداری اسلامی در کشورهای منطقه و جهان نشان از افق‌های روشنی پیش روی این انقلاب شکوهمند دارد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول