اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه مشهد:

شیعیان ناب کاملاً به امامت و ولایت وابستگی دارند

خبرگزاری فارس: امام جمعه مشهد گفت: شیعیان ناب کاملاً به امامت و ولایت وابستگی دارند.

شیعیان ناب کاملاً به امامت و ولایت وابستگی دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در جمع اعضای کانون فرهنگی - ورزشی بسیج جوادالائمه(ع) مشهد افزود: یک شیعه تا زمانی که دلش را تسلیم ائمه نکرده فکر و رأیش رأی ائمه نبوده و همه وجودش را در استخدام ولایت نگذارد شیعه کامل نخواهد بود.

وی ادامه داد: در دوران زندگی ائمه نیز در میان شیعیان و علویون گاهی موضع‌گیری‌هایی علیه ائمه صورت می‌گرفت که از موضع دشمنان نیز شدیدتر بود و مخالفت‌هایی از تبار امام علی(ع) با ائمه داشته‌ایم که اهمیت آنها از موضع‌گیری بنی‌امیه و بنی‌عباس بدتر بوده است.

امام جمعه مشهد با اشاره به سالروز تولد امام جواد (ع) تصریح کرد: تولد ایشان نقطه عطفی در زندگی امام رضا (ع) بود زیرا که ایشان در سنین پایان میانسالی دارای فرزند شدند و در مورد تعداد فرزندان ایشان در میان مورخین اختلاف نظر وجود دارد.

وی افزود: برخی از مورخین ایشان را دارای چند فرزند پسر و چند دختر می‌دانند که این ادعا خیلی مستند نیست، اما در زمانی که امام جواد(ع) به دنیا آمدند برخی در مورد نسبت امام جواد (ع) به امام رضا (ع) تردید ایجاد کردند و مدعی شدند که امام جواد فرزندخوانده امام رضا(ع) است و این ادعای آنها باعث شد امام رضا (ع) مجبور شود نسبت امام جواد به خود را برای بخشی از علویون اثبات کند.

وی خاطرنشان کرد: از نظر علویان مقام امامت نسل به نسل و از پدر به فرزند از تبار امام علی(ع) منتقل می‌شود و عده‌ای در زمانی که امام رضا(ع) هنوز فرزندی نداشتند مدعی شده بودند که پس از ایشان می‌شود امامی غیر از تبار امام علی(ع) داشت که آنان این ادعا را در جهت منافع خود عنوان می‌کردند و هنگامی که امام جواد(ع) به دنیا آمدند به دلیل اینکه منافعشان در خطر بود در نسبت ایشان به امام رضا (ع) تردید ایجاد کردند.

وی افزود: مسئله اعتقاد به امامت و ولایت در میان شیعه به قشر خاصی تعلق داشت که شیعه ناب بوده و به امامت و ولایت وابستگی محض و اطمینان‌بخش داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به رسیدن امام جواد(ع) به مقام امامت در سن 8سالگی تصریح کرد: پس از شهادت امام رضا(ع) قبول کودکی 8ساله به عنوان امام کار سختی بود اما بخش زیادی از علمای بزرگ شیعه با توجه به فضائل علمی و کرامات امام جواد(ع) اغلب و نه از روی احساس ایشان را به عنوان امام قبول و بعد بیعت کردند.

انتهای پیام/ش20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول