اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم:

امام خمینی احیاگر اصل ولایت فقیه بودند

خبرگزاری فارس: مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم با تاکید بر لزوم پایبندی به ولایت فقیه گفت: امام راحل احیاگر اصل ولایت فقیه بودند.

امام خمینی احیاگر اصل ولایت فقیه بودند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام عین‌الله صلواتی در مراسم گرامیداشت ایام 14 و 15 خرداد که در این اداره کل برگزار شد اظهار داشت: از آنجا که پویایی اسلام به عدل و امامت است و همه اختلافات تشیع با سایر فرقه‌های اسلامی در همین دو عنصر است به همین دلیل تشیع و مکتب آن آماج حملات سنگین دشمنان اسلام واقعی قرار گرفته است.

وی افزود: اگر امامتی که از عدل الهی نشأت و سرچشمه می‌گیرد وجود نداشته باشد، دین اسلام هیچ مزیتی بر سایر ادیان الهی ندارد.

مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، ولایت فقیه را یکی از سرشاخه‌های امامت دانست و تاکید کرد: امامت که ولایت فقیه یکی از سرشاخه‌های آن است موجب رشد و بالندگی مسلمین و جهان اسلام خواهد بود و باید بدانیم که اگر ولایت فقیه را حمایت و تقویت کنیم اسلام واقعی رشد می‌کند و موجب تعالی و تکامل جامعه می‌شود.

صلواتی اظهار کرد: همان طور که امام امت فرمودند اگر ولایت فقیه نباشد دیکتاتوری به وجود می‌آید.

وی به تشریح برخی از ویژگی‌های امام خمینی(ره) پرداخت و تصریح کرد: ایشان تمام شرایط رهبری امت را دارا بودند، اما شجاعت ایشان زبانزد بود، به گونه‌ای که نه تنها در برابر استکبار جهانی سر فرود نیاوردند، بلکه به مقابله با ستمگران پرداختند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اکرم اسلام(ص) گفت: همان‌گونه که پیامبر اسلام فرمودند بزرگ‌ترین جهاد بیان کردن مبانی حق الهی در برابر ظالمان و ستمگران است.

صلواتی تصریح کرد: امام امت از عنصر شجاعت که قوام همه فضائل اخلاقی است برخوردار بودند و ولایت فقیه در گفتار و رفتار ایشان تجلی یافته بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تشریح جریان قیام خونین 15 خرداد و اعتراض گسترده علما و مردم در محکومیت دستگیری امام خمینی(ره) توسط ساواک پرداخت و گفت: قیام خونین 15 خرداد جرقه اولیه نهضت برای تشکیل گروه‌های مختلف مردمی و ساماندهی انقلابیون بوده است.

مسئول اعزام مبلغ اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم بر لزوم گرامیداشت این روز مهم تاریخی که به فرمایش امام امت به روز عزای عمومی اعلام شده تاکید کرد.

انتهای پیام/ع30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول