اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رشت خبر داد

ثبت نام 80 هزار نفر معتکف در گیلان

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت از ثبت نام 80 هزار نفر برای مراسم اعتکاف استان خبر داد.

ثبت نام 80 هزار نفر معتکف در گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله زین‌العابدین قربانی امروز در نماز جمعه این شهر با تبریک میلاد امام جواد (ع) و امام علی (ع) و نیز تسلیت ارتحال امام (ره)، علی (ع) را بزرگ‌ترین نشانه پروردگار و یک انسان نمونه دانست که در تمام ابعاد استعداد آن به منصه ظهور رسیده است.

وی، با اشاره به اینکه انسان‌های با فضیلت مظهر خداوند هستند، افزود: بندگان با اطاعت خداوند ربانی می‌شوند  و امام خمینی (ره) حکومت اسلامی را طبق ولایت فقیه ایجاد کرد که موجب بیداری اسلامی در منطقه شده است.

خطیب جمعه رشت وجود غم و شادی در دنیا را با هم دانست و ابراز کرد: در آسایشگاه سالمندان افراد مسنی هستند که توصیه می‌کنم مردم در این ایام با حضور در چنین مکان‌هایی موجبات شادی آنها را فراهم آورند.

وی به فرا رسیدن مراسم معنوی اعتکاف اشاره کرد و گفت: برخلاف تبلیغات دشمن استقبال مردم از مراسم معنوی اعتکاف در حال افزایش است و تاکنون در گیلان 80 هزار نفر برای مراسم اعتکاف ثبت نام کرده‌اند و امکان افزایش این تعداد وجود دارد.

قربانی درباره اعزام کاروان‌های پیاده و سواره به مرقد امام راحل اذعان کرد: تجمع میلیونی عاشقان از سراسر کشور به مرقد امام (ره) در حرکت هستند و کاروان‌های پیاده و سواره گیلان نیز در این حرکت حضور دارند.

وی، از ویژه برنامه‌هایی به مناسبت رحلت امام خمینی (ره) و آیت‌الله احسان‌بخش نماینده فقید ولی فقیه در گیلان در 13 و 14 خرداد جاری در مصلای رشت با سخنرانی آیت‌الله مقتدایی مدیر حوزه‌های علمیه کشور خبر داد.

امام جمعه رشت، سوریه را پایگاه مقاومت در مقابل رژیم صهیونیسم خواند و تصریح کرد: استکبار جهانی می‌خواهد با قلدری در سوریه  اعمال نظر کند اما خداوند از ستمکاران غافل نیست.

وی، با اشاره به آغاز فعالیت مجلس نهم یادآور شد: مجلس نهم با نمایندگان منتخب مردم آغاز به‌کار کرده است و بسیاری از قوانین به جا مانده از زمان طاغوت وجود دارد که نیازمند اصلاح است.

قربانی در تذکر خود به نمایندگان مردم گیلان از آنها خواست مشکلات مردم را برطرف کنند و اشتغال را افزایش دهند و به کشاورزان کمک‌های لازم را از طریق قانون داشته باشند.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول