اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه رفسنجان خبر داد

برگزاری آیین اعتکاف در 12 مسجد رفسنجان

خبرگزاری فارس: امام جمعه رفسنجان گفت: آیین اعتکاف در 12 مسجد رفسنجان برگزار می‌شود.

برگزاری آیین اعتکاف در 12 مسجد رفسنجان

حجت‌‌الاسلام عباس رمضانی‌پور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: اعتکاف پناه جستن از وادی دنیوی به مسجد و عروج به سوی معبود است.

وی با اشاره به اختصاص 12 مسجد برای برگزاری آیین اعتکاف سال‌جاری در رفسنجان بیان داشت: از این تعداد 10 مسجد ویژه خواهران و دو مسجد برای برادران در نظر گرفته شده است.

رمضانی‌پور اعتکاف را به خود رسیدن و خلوت با خدا دانست و گفت: انسان در این سه روز که به خانه خدا پناه می‌برد، با خود خلوت می‌کند و با مناجات به حق به چیزهایی می رسد که او را به قرب الهی نزدیک می‌کند.

وی افزود: سال گذشته استقبال خواهران از آیین اعتکاف بسیار بیشتر از برادران بود به طوری که حدود 700 نفر از مجموع 4 هزار نفر معتکف برادر و بقیه خواهران بودند.

رمضانی‌پور بیان کرد: در سال‌جاری علاوه بر برنامه‌های عبادی  برنامه‌های فرهنگی بسیار منظم و دقیقی برای این مراسم بزرگ و مهم در نظر گرفته شده است و با دعوت از سخنران و روحانی از قم بر معنویت و غنای این مراسم افزوده می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: همچنین پیش‌بینی حضور حدود 4 هزار معتکف شده است و دو مسجد امام خمینی (ره) و مسجد‌النبی (ص) متعلق به برادران است.

رمضانی‌پور ابراز امیدواری کرد که به یاری خدا معتکفان علاوه بر ارتقای معنویت، در این مدت بتوانند از برنامه‌های خوبی که برای آنها تدارک دیده شده، بهره‌مند شده و با خاطره خوب و کوله‌باری از نور و معرفت روانه خانه‌های خود شوند.

انتهای پیام/ب20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول