اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه:

شیوه‌های برخورد با جنگ نرم در اعتکاف تبیین شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در ایام اعتکاف باید‌ ابعاد جنگ نرم، ابزارها و شیوه‌های برخورد با آن برای معتکفان تبیین شود.

شیوه‌های برخورد با جنگ نرم در اعتکاف تبیین شود

حجت‌الاسلام احمد پاک‌نهاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با بیان اینکه اعتکاف نعمت الهی است اظهار کرد: نبی‌مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) در سیره خود اهتمام جدی به اعتکاف داشتند و در واقع اعتکاف فرصتی است که انسان را از تمام تعلقات دنیوی جدا کرده تا چند روزی در خلوت با پروردگار خود راز و نیاز کند.

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف آمیخته از چندین عبادت مانند نماز، روزه، ذکر، دعا و مناجات است و تفعل و بهره‌وری علمی در این فریضه وجود دارد.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با تاکید بر جدی گرفتن فریضه اعتکاف گفت: امروز شاهد آمارهای بسیار بالا و نویددهنده‌ای از حضور جوانان در مراسم اعتکاف هستیم.

وی خاطر نشان کرد: اکنون فضلا در کنار جوانان در اعتکاف حضور پیدا کرده و با بهترین شیوه تبلیغی پاسخگوی شبهات جوانان هستند.

پاک‌نهاد ادامه داد: اعتکاف محلی برای انس و رفاقت با اهل علم، استادان و علما بوده، شبهات در جلسات دوستانه مطرح شده و معتکفان در کنار عبادات و شور و حال به توسل و اقامه نماز شب می‌پردازند.

وی با اشاره به ثمرات اعتکاف گفت: جوانان در این فریضه معنوی به درس و بحث پرداخته و با پاکی و طهارت روزه‌داری می‌کنند.

مدیرکل امور دینی و اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه اعتکاف تجمعی روحانی و معنوی است گفت: کسانی که در اعتکاف شرکت می‌کنند برای دین و خدای متعال آمدند، بنابراین لازم است مطالبی در زمینه جنگ نرم، ابزارها و شیوه‌های برخورد با آن برای آگاه‌سازی معتکفان تبیین شود.

انتهای پیام/س20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول