اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه گرمسار:

مشکلات برگزاری اعتکاف رفع شود/ جوانان به مساجد دعوت شوند

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار با تأکید بر اینکه مشکلات برگزاری آیین دینی اعتکاف باید رفع شود، گفت: لازم است تا در زمان حاضر، جوانان به مساجد دعوت شوند.

مشکلات برگزاری اعتکاف رفع شود/ جوانان به مساجد دعوت شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرمسار، حجت‏الاسلام مهدی ولی‏خانی صبح امروز در بررسی جایگاه سنت حسنه اعتکاف در اسلام اظهار داشت:‌ خداوند متعال سرچشمه اصلی عزت محسوب می‏شود و همه عزت‏ها از او سرچشمه می‏گیرد و اگر عزت از ناحیه خداوند باشد، واقعی است و در غیر این ‌صورت، هلاکت و ذلت را در پی خواهد داشت.

وی به عوامل ایجاد عزت اشاره کرد و گفت: اطاعت و بندگی خداوند، ‌تقوا، تمسک به قرآن و اسلام،‌ پذیرش ولایت الهی،‌ ائمه اطهار(ع)، جهاد و شهادت و بصیرت و آگاهی از جمله عوامل ایجاد عزت هستند.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار هم‌چنین به اعتکاف و ریشه لغوی آن اشاره کرد و افزود:‌ اعتکاف یکی از کارهای مستحب است که در دین اسلام جایگاه والایی دارد و باید دانست که ‌اعتکاف از ریشه "عَکَف" به معنای "تعظیم و عبادت و پرستش" آمده است.

ولی‏خانی افزود: اعتکاف در اصطلاح به معنای توقف و ماندن در مسجد با شرایط خاص برای عبادت و پرستش خداوند است، انسان در مسجد متوقف می‏شود و با عبادت در پیشگاه خداوند، گناهان را نیز متوقف کرده و آنها را از بین می‏برد.

وی تأکید کرد: این عمل مستحب بوده و بسیار ثواب دارد، گر چه در طول سال انسان می‏تواند سه روز متوالی در مسجد معتکف شود، ولی بهترین زمان سیزدهم، چهاردهم و پانزدهم ماه رجب و دهه سوم ماه مبارک رمضان است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار گفت: اعتکاف از آثار فردی و اجتماعی زیادی برخوردار است و بهترین موقعیت برای خلوت کردن با خداوند تبارک و تعالی تلقی می‏شود.

ولی‏خانی به آثار فردی اعتکاف اشاره و بیان کرد: اعتکاف باعث تقویت ارتباط شخص با خدا می‏شود و تفکر در انجام وظایف را ارتقا می‏دهد و فرصت مناسبی برای توبه و استغفار است، انسان با اعتکاف از خواب غفلت بیدار شده و این امر بهترین فرصت برای ارتباط با امام عصر(عج) خواهد بود.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار با اشاره به آثار اجتماعی اعتکاف گفت: عبادت دسته‏جمعی برکات و فضایل بسیاری دارد و روحیه برادری را افزایش می‏دهد و افراد در بهترین زمان معنوی در کنار هم هستند، بنابراین ارتباطات معنوی و برادری حقیقی در اعتکاف شکوفا می‏شود.

ولی‏خانی تصریح کرد: حضرت علی(ع) در روز جمعه، سیزدهم ماه رجب در خانه خدا متولد شدند، در این زمان، فاطمه بنت اسد، مادر امیرالمؤمنین(ع) به کنار خانه خدا آمدند و خداوند را به یگانگی یاد کردند و بعد از سه روز با کودکش علی(ع) خارج شدند، در این سه روز فاطمه بنت اسد از میوه و طعام بهشتی تناول می‏کرد.

وی افزود: این سه روز همان 13 ،14 و 15 ماه رجب و بسیار مبارک است و "ایام‏البیض" یعنی روزهای نورانی و مبارک که ایام اعتکاف مؤمنان است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان گرمسار با اشاره به سخن امام صادق(ع) گفت: هر کس ایام‏البیض از ماه رجب را روزه بگیرد، خداوند به ازای هر روز روزه، یک سال ثواب روزه و شب‏زنده‏داری را برایش می‏نویسد.

انتهای پیام/ع10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول