اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خبر داد

95 مسجد میزبان اعتکاف‌کنندگان آذربایجان‌شرقی

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی گفت: در مراسم اعتکاف امسال 95 باب مسجد در سطح استان میزبان اعتکاف‌کنندگان است.

95 مسجد میزبان اعتکاف‌کنندگان آذربایجان‌شرقی

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام حمید عظیمی در جلسه هماهنگی سنت حسنه اعتکاف در بیت نماینده ولی‌فقیه در استان اظهار کرد: از این تعداد 30 باب مسجد در تبریز است و پیش‌بینی می‌شود در حدود 14 هزار نفر در این مراسم شرکت کنند.

وی با اشاره به تقارن چهاردهم و پانزدهم خردادماه با ایام اعتکاف رجبیه افزود: در مراسم اعتکاف امسال علاوه بر برگزاری برنامه‌هایی مانند ختم قرآن، ذکر ادعیه و سخنرانی‌های مذهبی، دکترین و اندیشه‌های بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی امام‌خمینی(ره) نیز تبیین می‌شود.

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی آذربایجان‌شرقی خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، ثبت نام شرکت‌کنندگان مراسم معنوی اعتکاف استان از پنج خردادماه جاری آغاز شده است.

عظیمی برگزاری گسترده و باشکوه مراسم معنوی اعتکاف در سراسر کشور را از ثمرات پیروزی انقلاب و حاکمیت ولایت فقیه در میهن اسلامی عنوان کرد.

وی اضافه کرد: قبل از انقلاب، تنها در یکی از مساجد بزرگ هر شهر مراسم معنوی اعتکاف برگزار می‌شد اما با پیروزی انقلاب، این سنت حسنه احیا و از سال 74 سازمان تبلیغات اسلامی متولی برگزاری این مراسم معنوی شد.

عظیمی، برگزاری این سنت حسنه در صدها مسجد و شرکت هزاران نفر در آن را حاکی از اقبال عمومی نسبت به مراسم اعتکاف دانست.

وی گفت: حضور پرشور جوانان در مراسم اعتکاف که 75 درصد شرکت‌کنندگان را شامل می‌شود، باید مورد توجه بیشتر عوامل اجرایی این مراسم قرار گیرد.

مراسم اعتکاف رجبیه همزمان با سراسر کشور از پانزدهم تا هفدهم خردادماه جاری در آذربایجان‌شرقی برگزار می‌‌شود. 

انتهای پیام/ش20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول