اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع):

اعتکاف فرصتی برای غبارروبی روح است/ اعتکاف رهبانیت مشروع است

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) گفت: اعتکاف فرصتی برای غبارروبی روح و وسیله‌ای برای دور شدن از مسائل دنیوی و خلوت با خدای خویش است.

اعتکاف فرصتی برای غبارروبی روح است/ اعتکاف رهبانیت مشروع است

حجت‌الاسلام حسین علی نقده‌دوزان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب و فضیلت‌های این ماه اظهار داشت: رجب یک ویژگی خاصی در میان ماه‌های سال دارد و این اعتقاد مختص شیعه هم نیست و در میان اهل سنت نیز توجه خاصی نسبت به ماه رجب دیده می‌شود.

وی ادامه داد: بخشی از اهمیت ماه رجب به دلیل قرار گرفتن میلاد چند نفر از ائمه اطهار(ع) و بعثت حضرت محمد(ص) در این ماه است.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) با اشاره به فضیلت روزه در ماه رجب ادامه داد: اعمال خاصی برای ماه رجب وارد شده و فضیلت عمره و زیارت امام رضا(ع) در این ماه از ویژگی‌های آن است.

وی خاطر نشان کرد: شرافت رجب بر اساس ویژگی‌ها و فرامین ائمه معصومین(ع) به ما اثبات شده و اعتکاف نیز یکی از اعمال مرسوم در این ماه است.

نقده‌دوزان یادآور شد: اعتکاف فرصتی برای غبارروبی روحی و وسیله‌ای برای دور شدن از مسائل دنیوی و خلوت با خدای خویش است.

وی گفت: خلوت با خدا می‌تواند آثار بسیار مطلوبی در رشد معنوی و پیشرفت‌های مادی داشته باشد چرا که اعتکاف فرصتی دوباره برای پاک کردن زنگارها از قلب و روح فراهم می‌کند.

مدیرکل امور شیعیان مجمع جهانی اهل‌بیت(ع) ادامه داد: کسی که در مسائل روزمره مادی غرق شده است در جریان اعتکاف از همه چیز بریده و چند روزی را برای نیایش با پروردگار خویش اختصاص می‌دهد تا به نوعی زنگار روحی از وی زدوده شود و با انرژی مثبت فراوانی به جامعه بازگردد.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک نوع رهبانیت مشروع است ابراز داشت: اعتکاف با رهبانیتی که در دیگر ادیان است، تفاوت‌های بسیاری دارد و نخستین تفاوت آن این است که این مراسم در دوره محدودی انجام می‌شود و اسلام هیچ‌گاه توصیه نکرده تا مؤمنان تمام عمر خود را در حالت اعتکاف طی کنند.

نقده‌دوزان اضافه کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های معتکف شدن این است که محدودیتی که در این زمینه ایجاد می‌شود مطلق نیست و برای برخی امور مانند شرکت در تشییع جنازه مؤمن، می‌توان از مسجد در زمان اعتکاف بیرون آمد.

وی اظهار داشت: در واقع نوعی آموزش ضد رهبانیت مطلق و منفی در دل اعتکاف دیده شده و آن جنبه منفی رهبانیت که بی‌توجهی کامل به دنیا است، نفی می‌شود.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول