اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در استان زنجان:

اعتکاف باعث پاکسازی روحی ‌و نزدیکی به خداوند ‌می‌شود‌

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان گفت: اعتکاف به عنوان یکی از فرصت‌های انسان منجر به پاکسازی روحی انسان شده و انسان به خداوند متعال نزدیک می‌شود.

اعتکاف باعث پاکسازی روحی ‌و نزدیکی به خداوند ‌می‌شود‌

 به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در همایش معتکفان استان زنجان، اظهار کرد: ‌انسان به دلیل قرارگرفتن در زندگی ماشینی و صنعتی و توجه به دلبستگی‌های دنیوی به تدریج از دنیای معنوی جدا می‌شود.

وی با بیان اینکه خداوند متعال با شناخت از انسان فرصت‌هایی را در اختیار انسان برای خودسازی قرار داده است، افزود: اعتکاف یکی از فرصت‌های بسیار مهم زندگی انسان محسوب می‌شود که انسان در این مراسم با خداوند متعال به راز و نیاز می‌نشیند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ادامه داد: اعتکاف یکی از فرصت‌هایی است که منجر به پاکسازی روحی انسان شده و انسان به خداوند متعال نزدیک می‌شود.

وی با بیان اینکه روز جمعه به عنوان سید‌الایام در اختیار انسان قرار گرفته است تا در این روز نسبت به خودسازی درونی انسان همت شود، افزود: متاسفانه از فرصت بازبینی به دلیل غفلت‌ها و فراموشی‌ها، استفاده بهینه نمی‌شود.

آیت‌الله خاتمی یادآور شد: ماه مبارک رمضان از فرصت‌های مغتنمی است که خداوند متعال در اختیار انسان قرار داده است تا انسان از همه جهان بریده و به خداوند متعال پناه ببرد.

وی با بیان اینکه اعتکاف با همه زیبایی‌های خود آفت‌هایی دارد، افزود: استفاده از تلفن‌همراه به این دلیل که ذهن انسان را درگیر مسائل دیگر می‌کند از آفت‌ها محسوب می‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان جوان‌بودن جمعیت معتکفان را از دیگر آفت‌های مراسم معنوی اعتکاف دانست و افزود: جوان چون حوصله کمتری دارد، معمولا خسته می‌شود.

وی با بیان اینکه برخی‌ها فرصت اعتکاف را سه روز خواب و استراحت برای خود می‌دانند، یادآور شد: باید با برنامه‌ریزی مناسب وقت کمتری برای خواب در نظر گرفته شود.

آیت‌الله خاتمی بر ضرورت اجرای برنامه‌های جمعی در اعتکاف تاکید کرد و افزود: باید از برنامه‌های قرآن‌خوانی جمعی با برنامه‌ریزی اصولی برای بهره‌گیری لازم از فرصت اعتکاف استفاده شود.

وی با بیان اینکه مراسم معنوی اعتکاف مراسم عزاداری و سینه‌زنی نیست، افزود:‌ باید از این فرصت گران قیمت برای مناجات و دعا استفاده شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان بر ضرورت توجه به حفظ بهداشت از سوی معتکفان تاکید کرد و افزود: باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.

انتهای پیام/ش20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول