اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله‌ مجتهد‌شبستری‌:

اعتکاف‌ مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است/ تضاد ظاهر و باطن معتکفان ‌باعث قضاوت‌ نشود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: تضاد ظاهر و باطن جوانان حاضر در مراسم اعتکاف، نباید مسئولان و متولیان این مراسم را به قضاوت و داوری‌های عجولانه وادار کند.

اعتکاف‌ مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است/ تضاد ظاهر و باطن معتکفان ‌باعث قضاوت‌ نشود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهد‌شبستری در جلسه مشترک با عوامل اجرایی ستاد اعتکاف آذربایجان‌شرقی که توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان برگزار شد با اشاره به اینکه 75 درصد از معتکفان در استان را جوانان تشکیل می‌دهند، اظهار کرد: برخورد عجولانه متولیان برگزاری اعتکاف با جوانان با ظاهر نامناسب، باعث نتیجه‌گیری نادرست درباره اعتقادات این قشر می‌شود و ممکن است آنها را از حضور در مساجد دلزده کند.

وی افزود: حضور گسترده جوانان در مراسم اعتکاف و سایر برنامه‌های دینی در شرایطی که جامعه مملو از ناخالصی‌هاست، پیام معنویت و انسجام در میهن اسلامی را دارد و باید مورد توجه قرار گیرد.

امام جمعه تبریز، با تبیین فواید فردی و اجتماعی سنت حسنه اعتکاف، پیشنهاد احیای این سنت حسنه در دهه آخر ماه مبارک رمضان را ارائه کرد و افزود: خودسازی، تهذیب نفس، دفع بلاها، نمایش استقلال و عظمت جامعه اسلامی از جمله این فواید است.

وی با تاکید بر اینکه باید هدف نهایی از برگزاری مراسم اعتکاف اعتلای مسلمین و اسلام باشد، تصریح کرد: هم‌اکنون دنیا در آستانه التهاب و بیداری اسلامی است و ملت‌های بسیاری در کشورهای منطقه از جمله مردم مظلوم بحرین به دعای مسلمین نیازمندند.

آیت‌الله مجتهد‌شبستری با بیان اینکه اعتکاف، نوعی مبارزه با تهاجم مبتذل غرب است، افزود: استکبار و در راس آن‌ها آمریکا و رژیم صهیونیستی به دنبال تضعیف اعتقادات و باورهای دینی جوانان است که برگزاری مراسم‌هایی مانند اعتکاف می‌تواند این توطئه‌ها را خنثی کند.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی در بخش دیگری از سخنان خود، اهتمام متولیان برگزاری مراسم اعتکاف نسبت به تنظیف مساجد میزبان اعتکاف را مورد تاکید قرار داد و اضافه کرد: علاوه بر این، باید تمام امکانات نظافتی تا حدی که مقدور است مهیا شود تا معتکفان با کمترین مشکل مواجه شوند.

وی افزود: در طول سه روز برگزاری مراسم اعتکاف، مسئولان برگزاری این مراسم باید نسبت به پذیرایی معنوی معتکفان توجه ویژه‌ای داشته باشند و از سخنرانان صاحب‌نظر که دغدغه ارشاد جوانان و سایر اقشار جامعه را دارند، استفاده کنند.

آیت‌الله مجتهدشبستری به تقارن ایام اعتکاف امسال با ایام رحلت بنیانگذار انقلاب اسلامی(ره) اشاره کرد و با تاکید بر اینکه "سیاست ما عین دیانت ماست"، گفت: لازم است در کنار سخنرانی‌های مذهبی، واعظان به برکات انقلاب، اندیشه‌های حضرت امام‌خمینی(ره) و نیز ضرورت حاکمیت ولایت فقیه در جامعه اسلامی نیز بپردازند.

مراسم اعتکاف رجبیه همزمان با سراسر کشور از 15 تا 17 خرداد در آذربایجان‌شرقی نیز برگزار می‌شود.

انتهای پیام/‌ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول