اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره:

حضور 500 معتکف در مراسم اعتکاف خرم‌دره پیش‌بینی می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره گفت: حضور 500 نفر معتکف در مراسم اعتکاف شهرستان خرم‌دره پیش‌بینی می‌شود.

حضور 500 معتکف در مراسم اعتکاف خرم‌دره پیش‌بینی می‌شود

حجت‌الاسلام علی میرزابگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: ویژه برنامه‌های مختلفی در بزرگداشت امام خمینی(ره) همزمان با سالگرد ارتحال ایشان در شهرستان خرم‌دره برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در روستاهای بزرگ شهرستان خرم‌دره از جمله سو کهریز، نصیرآباد و رحمت‌آباد ویژه برنامه‌های ارتحال امام راحل برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: همراه کاروان‌های راهی حرم بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی ایران روحانی نیز اعزام می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با بیان اینکه مسابقه شفاهی از وصیت‌نامه امام خمینی(ره) به مناسبت سالگرد ارتحال ایشان برگزار می‌شود، اضافه کرد: تبیین سیره و شخصیت امام راحل در جامعه به‌ویژه در میان جوانان از ضروریات است.

وی در زمینه اعتکاف با اشاره به اینکه در حال حاضر ثبت نام برای حضور در این مراسم آغاز شده است، ادامه داد: در سه پایگاه خواهران و یک پایگاه برادران برای شرکت در مراسم اعتکاف ثبت نام می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزابگی با بیان اینکه تا 13 خرداد ماه برای حضور در مراسم اعتکاف ثبت نام می‌شود، تصریح کرد: در مجموع حضور 500 نفر را در مراسم سال جاری پیش‌بینی می‌کنیم.

وی به آغاز امتحانات دانش‌آموزان همزمان با مراسم اعتکاف اشاره کرد و افزود: با این وجود استقبال خوبی از مراسم اعتکاف تاکنون صورت گرفته است.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه عبادات فردی در مراسم اعتکاف به صورت معمول انجام می‌شود، یادآور شد: تشکیل حلقه‌های معرفتی به صورت پرسش و پاسخ و سخنرانی‌های عمومی و آموزش روخوانی و روان‌خوانی قرآن از جمله برنامه‌های اعتکاف امسال است.

وی اظهار داشت: از علمای استان زنجان و شهرستان خرم‌دره و همچنین اساتید بومی و غیربومی به منظور شرکت در مراسم اعتکاف دعوت می‌شود.

حجت‌الاسلام میرزابگی به برگزاری مسابقات فرهنگی به‌ویژه در زمینه ولایت در مراسم اعتکاف در شهرستان خرم‌دره اشاره کرد و گفت: به افراد برگزیده در این مسابقه جوایزی نیز اهدا می‌شود.

وی با بیان اینکه اعتکاف یک سنت الهی و نبوی و یک عبادت فردی و اجتماعی به شمار می‌رود، ادامه داد: حضور در مساجد، تدبر در قرآن کریم، مناجات با خداوند و روزه‌داری سبب خودسازی معتکفان می‌شود.

سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم‌دره با اشاره به اینکه اعتکاف جامع همه حسنات است، اضافه کرد: برای جذب جوانان در این مراسم عبادی تلاش می‌کنیم.

انتهای پیام/ع20/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول