اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی نهبندان خبر داد

2000 نفر در نهبندان معتکف می‌شوند/برگزاری مراسم اعتکاف در اکثریت روستاها

خبرگزاری فارس: رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت‌: در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری حدود 2 هزار نفر از مردم مؤمن این شهرستان شرکت می‌کنند همچنین این مراسم در بسیاری از روستاهای این شهرستان نیز برگزار می‌شود.

2000 نفر در نهبندان معتکف می‌شوند/برگزاری مراسم اعتکاف در اکثریت روستاها

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی ابراهیم‌زاده پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اعتکاف یکی از سنت‌های حسنه و معنوی در فرهنگ اسلامی به شمار می‌رود و با این مهم جوانان جامعه بیمه می‌شوند.

وی ادامه داد: خاصیت و خصیصه‌های اعتکاف ایجاب می‌کند که انسان به خدا نزدیک‌تر شود چراکه معتکف در خانه خدا می‌نشیند و به عبادت پروردگار می‌پردازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان تصریح کرد: اعتکاف جهادی برای تقویت باورهای دینی و گامی مؤثر برای مقابله با تهاجمات ضدارزشی و فرهنگی دشمن است.

ابراهیم‌زاده با بیان اینکه اعتکاف باید برای تقویت باورهای دینی باشد، افزود: با ایجاد محافل و برنامه‌های معنوی و مجالس انس با قرآن و خداشناسی می‌توان حرکت و گامی مهم و مؤثر در راه مقابله با وسوسه‌های شیطانی و توطئه‌های فرهنگی دشمن برداشت که در این بین اعتکاف از مهم‌ترین و بهترین محافل و برنامه‌ها محسوب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری مراسم اعتکاف در شهر نهبندان مساجد گلستان و عاشوراخانه این شهر پیش‌بینی شده است، اظهار داشت: در تمامی روستاهای این شهرستان که روحانی مستقر وجود دارد مراسم اعتکاف برگزار می‌شود همچنین تعداد زیادی از روستاهایی که روحانی مستقر نیز ندارند برای انجام اعتکاف اعلام آمادگی کردند.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی نهبندان گفت: در مراسم معنوی اعتکاف سال جاری حدود 2 هزار نفر از مردم مؤمن این شهرستان شرکت می‌کنند که اکثریت جمعیت معتکفان این شهرستان را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند.

ابراهیم‌زاده، اقامه نمازجماعت، قرائت دعا، تلاوت قرآن، سخنرانی مذهبی، برگزاری جلسات پرسش و پاسخ، حلقه‌های معرفت، گفتمان‌های دینی و معنوی، گفتمان مذاهب، مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی (ره)، انجام اعمال ام‌داوود در روز آخر مراسم اعتکاف و مراسم ویژه وفات حضرت زینب(س) را از اهم برنامه‌های مراسم اعتکاف نهبندان عنوان کرد.

وی در ارتباط با حلقه‌های معرفت گفت: حلقه‌های معرفت به معنای برگزاری نشست‌های صمیمانه بین روحانیان و معتکفان در مراسم اعتکاف و بحث و تبادل نظر در راستای مباحث احکام، اعتقادات، امام‌شناسی و مسائل فرهنگی است.

انتهای پیام/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول