اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی:

اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خدا و دوری از انحراف است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: اعتکاف مجالی برای نزدیک شدن به خداوند و دوری از انحراف است و جامعه امروز ما به این نزدیک شدن بسیار نیاز دارد.

اعتکاف فرصتی برای نزدیکی به خدا و دوری از انحراف است

حجت‌الاسلام علی‌اصغر عطاران امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فرا رسیدن ماه رجب اظهار داشت: اعتکاف فرصت زیبایی است که خدای متعال در اختیار انسان‌های نگران و دغدغه‌مند حال و آینده خود قرار داده تا به این وسیله بتوانند خود را بازسازی کرده و با مرور گذشته خود برای آینده‌شان تصمیم بگیرند.

وی با اشاره به اینکه یکی از امتیازات اعتکاف این است که فرصت را برای تفکر فراهم می‌کند افزود: تفکر در روایات بسیار مورد تاکید ائمه(ع) قرار گرفته و رهبران دینی همواره از تفکر و اندیشیدن استقبال کرده و مردم را به آن دعوت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: انسان در حالت اعتکاف از خانواده، اموال و تمام دلبستگی‌ها رها می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به فرصت خوبی که در اختیار معتکفان قرار می‌گیرد و آرامش و فضای معنوی که در زمان برگزاری اعتکاف هست انسان می‌تواند بهتر بیندیشد و فضای بهتری برای پرورش روح خود فراهم کند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی خاطر نشان کرد: اعتکاف موجب پالایش روحی و باطنی در انسان می‌شود و انسان به ویژه در عصر امروز به این فرصت‌ها بسیار نیاز دارد.

وی ابراز داشت: فرصت‌هایی مانند اعتکاف، شب‌های قدر، حج و اعمال صحرای عرفات فرصت‌های ویژه‌ای است که چون نسیمی می‌وزد و انسان را آماده می‌کند تا در چشمه زلال معنویت روح خود را شست‌وشو دهد و در خود تحول ایجاد کند.

عطاران اضافه کرد: اعتکاف مملو از جوانانی است که با شور و عشق خاصی در این مراسم معنوی حضور پیدا کرده‌اند و هر کس در این فضا وارد می‌شود، با کسانی روبه‌رو می‌شود که گویا همسایه حریم لطف الهی هستند.

وی افزود: اعتکاف را می‌شود نوعی همجواری با خدای متعال تلقی کرد و از این نظر فرصتی برای نزدیک شدن به ذات اقدس الهی است.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: از ویژگی‌های دیگر اعتکاف این است که تمام فرصت در آن صرف عبادت می‌شود و طرح تمام مباحث مادی در آن کراهت دارد.

وی عنوان داشت: هم روزه‌ای که در این روزها انسان را از خوردن و آشامیدن گاه و بی‌گاه رها می‌کند و هم اذکار و دعاهایی که بر زبان جاری می‌شود، انسان را به سوی دروازه‌های معنویت سوق می‌دهد.

عطاران ادامه داد: خوشبختانه پس از پیروزی انقلاب اسلامی هر ساله علاقه‌مندان به شرکت در این مراسم معنوی افزایش پیدا کرده و جوانان جمع کثیری از جمعیت شرکت‌کننده در این مراسم را تشکیل می‌دهند.

وی ابراز داشت: به جوانانی که تا به حال فرصت نکرده‌اند در اعتکاف شرکت کنند توصیه می‌کنم از این فرصت بزرگ استفاده کنند.

رئیس دانشگاه مجازی المصطفی گفت: دوری از پروردگار امروز بزرگترین مشکلی است که ما با آن دست و پنجه نرم می‌کنیم و این مشکل در فرصت‌هایی مانند اعتکاف می‌تواند رفع شود.

وی اذعان داشت: مناجات الهی و نیایش با خدا در جامعه ما غریب شده و انتظار می‌رود جوانان از فرصتی مانند اعتکاف برای تحول در نظام روحی و شیوه زندگی خود استفاده کنند.

عطاران با بیان اینکه ماه رجب نخستین ماه از سه ماه پر ارزش سال است گفت: اوج تمام حرکت‌های معنوی در شب‌های قدر است و اعتکاف زمینه‌ای برای مهیا شدن به منظور حضور در این مراسم است.

وی خاطر نشان کرد: جوانان در این روزها می‌توانند به معنویت رسیده و آینده زندگی خود و جامعه اسلامی را بیمه کنند.

عطاران اظهار کرد: جوانان اگر با برنامه وارد این مراسم شوند، به تمام خواسته‌های خود می‌رسند چرا که خداوند در لحظه لحظه این مراسم معنوی نظر ویژه‌ای به معتکفان دارد و رحمت‌ خود را بر آنان نازل می‌کند.

وی با اشاره به ویژگی‌های ماه رجب ابراز داشت: رجب ماهی است که ریزش رحمت الهی در این ماه بی‌انتها است.

انتهای پیام/ع10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول