اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی خبر داد

پیش‌بینی حضور 13 هزار نفر در مراسم اعتکاف خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال 13 هزار نفر در مراسم اعتکاف این استان حضور پیدا کنند.

پیش‌بینی حضور 13 هزار نفر در مراسم اعتکاف خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد سلم‌آبادی پیش از ظهر امروز در جمع متولیان برگزاری مراسم اعتکاف در خراسان‌جنوبی اظهار داشت: در مراسم اعتکاف سال گذشته 13 هزار و 895 نفر شرکت داشته‌اند.

وی افزود: اما در سال جاری به دلیل تقارن ایام اعتکاف با مراسم ارتحال امام (ره) و امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها پیش‌بینی می‌شود حضور شرکت‌کنندگان افزایش چندانی نداشته باشد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری مراسم اعتکاف در 120 مسجد استان خبر داد و یادآور شد: از مجموع سهمیه پیش‌بینی شده 70 درصد مربوط به خواهران است.

سلم‌آبادی از ثبت‌نام معتکفان از روز ششم خردادماه سال جاری در سطح استان خبر داد و تصریح کرد: ثبت‌نام به مدت یک هفته ادامه دارد.

وی با بیان اینکه اعتکاف فرصت بسیار مناسبی است تا انسان خود را باز یابد، ادامه داد: اعتکاف فرصتی است که انسان تنها به قصد بهره ‌بردن از ارزش‌های معنوی از علایق مادی دست بکشد و خود را در اختیار پروردگار بگذارد.

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی با اشاره به هزینه ثبت‌‌نام اعتکاف افزود: خود معتکفان هزینه استقرار سه روزه خود را پرداخت می‌کنند که در استان خراسان‌جنوبی این هزینه برای هر معتکف 170 هزار ریال است.

سلم‌آبادی اعتکاف را فصلى ‏براى گریستن، ریزش باران رحمت، شستن آلودگی‌هاى گناه، تطهیر صحیفه اعمال، نورانى ساختن دل و صفا بخشیدن به روح دانست و گفت: برپایی مراسم اعتکاف در مرکز استان در 16 مسجد پیش‌بینی شده است.

وی یادآور شد: از این تعداد سه مسجد برای حضور برادران و 13 مسجد برای حضور خواهران در نظر گرفته شده است.

مسئول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی نیز از اعزام 300 مبلغ به مناطق روستایی خراسان‌جنوبی به مناسبت ایام اعتکاف و ارتحال امام خمینی (ره) خبر داد.

حجت‌الاسلام علی کوثری‌نیا با بیان اینکه از این تعداد 10 نفر مبلغ ویژه هستند، گفت: همچنین 200 مبلغ مستقر در روستاها فعالیت تبلیغی خود را آغاز می‌کنند.

وی ادامه داد: این مبلغان از دفتر تبلیغات اسلامی قم، مشهد و همچنین مبلغان بومی برای تبلیغ به شهرها و روستاها اعزام می‌شوند.

مسئول اعزام مبلغ سازمان تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی زمان اعزام مبلغان را 13 رجب عنوان کرد و ادامه داد: مدت زمان استقرار مبلغان در مناطق چهار روز است.

انتهای پیام/و20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول