اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر ستاد اقامه نماز همدان:

اعتکاف آثار اخلاقی و تربیتی تأثیرگذاری بر جوانان دارد

خبرگزاری فارس: دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: اعتکاف فرصت مغتنمی است که آثار اخلاقی و تربیتی تأثیرگذاری در جوانان ایجاد می‌کند.

اعتکاف آثار اخلاقی و تربیتی تأثیرگذاری بر جوانان دارد

حجت‌الاسلام سیدمرتضی حسنی‌حلم امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در همدان اعتکاف را یکی از برنامه‌های بسیار مهم و تأثیرگذار در ارتقای معنویت جامعه عنوان کرد و افزود: اعتکاف در سیره و سنت پیامبر و ائمه قابل مشاهده است و می‌توان در جامعه کنونی از فضائل آن بهره‌مند شد.

وی تصریح کرد: این سنت حسنه در آموزه‌های دینی ما از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است به طوری که آثار مهم تربیتی از اعتکاف نصیب مردم می‌شود.

دبیر ستاد اقامه نماز استان همدان اعتکاف را در گستره جوانان مهم ارزیابی کرد و گفت: اعتکاف فرصتی است تا کسانی که معتکف می‌شوند در این سه روز وضعیت خود در حال، گذشته و آینده را بازخوانی کنند و برنامه مدون و جامعی را برای سعادتمندی ترسیم کنند.

وی خاطرنشان کرد: در این سه روز افراد معتکف می‌توانند با خودشان، خدا و وجدانشان باشند تا در زندگی خود شاهد رشد و حرکتی سعادتمند باشند.

حسنی‌حلم افزود: اگر مردم به ویژه جوانان بتوانند از ظرفیت اعتکاف بهره‌مند شوند، فرصتی را کسب کرده‌اند که شاید تا پایان زندگی نتوانند چنین فرصتی را پیدا کنند، پس باید آن را دریابند.

وی با اشاره به کسانی که نمی‌توانند از این فرصت بهره‌مند شوند، اظهار کرد: حضور در اعتکاف حضور ویژه‌ای است لذا توصیه می‌کنیم کسانی که خواهان فراغ بال و آزادی از قید و بند دنیایی هستند در اعتکاف به ویژه اعتکاف(رجبیه) شرکت کنند که آثار بسیار بزرگ اخلاقی تربیتی و دینی بر آنها می‌گذارد.

دبیر ستاد اقامه نماز همدان اذعان کرد: به فرمایش امام علی(ع) دل جوان زمین بکری است که هر چه کاشته شود، می‌گیرد و دل جوان دل آماده‌ای است که پذیرش حقایق را راحت‌تر دارد.

وی تصریح کرد: امام خمینی نیز که این ایام متعلق به ایشان است از نزدیکی جوانان به ملکوت سخن می‌گفتند و این سخن ریشه روایی و قرآنی دارد و با این سخنان است که اهمیت حضور جوانان آشکار می‌شود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول