اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بشرویه:

اعتکاف بهترین فرصت برای تفکر است/ 80 درصد معتکفان جوانانند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بشرویه با بیان اینکه 80 تا 85 درصد از معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند، گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای تفکر و خودسازی انسان است.

اعتکاف بهترین فرصت برای تفکر است/ 80 درصد معتکفان جوانانند

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محمد شمس‌الدین امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بشرویه با اشاره به فرارسیدن ماه رجب و ایام اعتکاف اظهار داشت: اعتکاف سنت نبوی و سیره اولیاء الهی است که از سوی خداوند متعال برای هدایت انسان‌ها و تهذیب نفس به وجود آمده که باید از این فرصت الهی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: اعتکاف در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است و در قرآن و روایات به نقش آن در پالایش روح و غبارروبی دل و کمال انسان اشاره شده است.

شمس‌الدین اذعان کرد: در قرآن کریم خداوند به حضرت محمد (ع) فرمان می‌دهد تا خانه کعبه را برای معتکفان آب و جارو کند تا با خلوت ایجاد شده به راز و نیاز با خدا بپردازند. 

وی با اشاره به اینکه اعتکاف عبادتی کامل است، افزود: اسلام برای تقویت ارتباط انسان با خدا و جلوگیری از غفلت انسان علاوه بر عبادت‌های واجب عبادت‌های مستحبی در نظر گرفته است.

امام جمعه بشرویه تصریح کرد: از اهداف اعتکاف توجه به جایگاه محوری مسجد و بهترین فرصت برای تفکر است تا با خلوت‌گزینی در مسجد از زندگی روزمره و مشغله‌هایی که فرد را دچار غفلت می‌کند خارج کرده و با تفکر در خود به شناخت برسد و با مرور نقاط ضعف خود درصدد جبران گذشته برآید و به خودسازی برسد.

وی با بیان اینکه اعتکاف فقط مختص ماه رجب نیست، اذعان کرد: در ماه مبارک رمضان به ویژه دهه آخر می‌توان این سنت حسنه را به جا آورد.

شمس‌الدین یادآور شد: در کشور ما 80 تا 85 درصد از معتکفان را جوانان تشکیل می‌دهند که این مهم نشان از تقویت مبانی اعتقادی و روند رو به رشد آگاهی دینی جوانان میهن اسلامی است.

وی با اشاره به ضرورت فراهم کردن شرایط حضور نسل جوان و نوجوان در سنت نبوی اعتکاف افزود: امسال نیز در آستانه ایام اعتکاف، مسجد جامع بشرویه، بخش مرکزی و ارسک پذیرای معتکفان هستند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول