اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار کوهبنان خبر داد

برگزاری آیین اعتکاف در 8 مسجد ‌کوهبنان‌

خبرگزاری فارس: فرماندار کوهبنان گفت: مراسم اعتکاف سال‌جاری در 8 مسجد در سطح شهرستان ‌کوهبنان‌ برگزار می‌شود.

برگزاری آیین اعتکاف در 8 مسجد ‌کوهبنان‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان، منصور متقی پیش از ظهر امروز در سومین ‌جلسه کمیته برنامه‌ریزی مراسم اعتکاف شهرستان‌ کوهبنان با اشاره به آثار معنوی اعتکاف گفت: بدون شک اعتکاف بستر مناسبی ‌برای تهذیب نفس و بهره بردن بیشتر و بهتر‌ از ارزش‌های معنوی است.

وی تصریح کرد: مراسم اعتکاف در سال‌جاری در هشت مسجد در سطح شهرستان ‌کوهبنان‌ برگزار می‌شود و در این‌باره هماهنگی‌های لازم با نهادهای ذیربط انجام شده است.

متقی گفت: اعتکاف یک فرصت خوب و طلایی برای خلوت با خود و دیدن داشته‌ها، نداشته‌ها و برنامه‌ریزی برای یک زندگی خوب و الهی است پس با توجه به اینکه اکثر شرکت کنندگان در مراسم اعتکاف را جوانان و نوجوانان تشکیل می‌دهند باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود تا ‌برنامه‌های فرهنگی در این ایام ویژه معتکفان از آن جمله سخنرانی ائمه جمعه و جماعت‌، گفتمان دینی، محفل انس با قرآن، مسابقه و ...  بیشتر اجرا شود.

حجت‌الاسلام ‌عباس صالح‌نیا امام جمعه کوهبنان در این نشست به ارزش و اهمیت این ماه در اسلام اشاره کرد و اظهار داشت: مراسم‌ اعتکاف فرصت مناسبی برای ‌دوری گزیدن از امور دنیایی و پایان دادن به زرق و برق دنیا و در حقیقت هجرت از خویشتن ‌و رسیدن ‌و پیوستن به خداوند سبحان است.

وی خاطر نشان کرد: اعتکاف ‌فرار از وسوسه‌های شیطانی و هجرت از ظلمات به سوی نور و حقیقت و رسیدن به قله‏های معنویت‌، سعادت و عاقبت به خیری است، پس باید در این فرصت طلایی ‌کوتاه با نزدیک شدن به خدا با قلبی پاک‌خود را آماده ضیافت و میهمانی برای ماه مبارک رمضان کرد.

صالح‌نیا با اشاره به احکام اعتکاف گفت: از جمله ‌شرایط اصلی و مهم  اعتکاف روزه داشتن برای رضایت حضرت حق‌ است و در این راستا  کسی که به خاطر کسب رضایت و خشنودی ‌خدا سه روز در مسجد بیتوته می‌کند، باید روزه داشته باشد.

وی ابراز داشت:‌ ادعیه و زیارات زیادی وجود دارند که در ایام اعتکاف می‌توان از آن‌ها بهره برد، بنابراین خداوند متعال همه خوبی‌ها را در یک دوره کوتاه‌ سه روزه جمع کرده و یک تمرین خودسازی کوتاه برای معتکفان در نظر گرفته تا آنان بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن بیشترین بهره را ببرند.

انتهای پیام/20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول