اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجمع ‌فعالان بخش مسکن‌ زنجان در اعتراض به یک مصوبه

خبرگزاری فارس: فعالان ساخت و ساز واحدهای مسکونی ظهر امروز در محل تشکیل جلسات شورای شهر زنجان تجمع اعتراض‌آمیز داشتند.

تجمع ‌فعالان بخش مسکن‌ زنجان در اعتراض به یک مصوبه

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جمعی از فعالان ساخت و ساز ساختمان در شهر زنجان ظهر امروز و به هنگام تشکیل جلسه شورای شهر زنجان در محل جلسه حضور یافته و به مصوبه این شورا در مورد افزایش ارزش منطقه‌ای در شهر زنجان اعتراض کردند.

آنها با قرائت‌نامه‌ای به افزایش 100 تا 300 درصدی ارزش منطقه‌ای در مناطق مختلف شهر زنجان اعتراض داشتند.

در بخشی از این نامه از افزایش هزینه‌ها توسط شورای شهر زنجان که به نوعی ارائه‌کننده خدمات دولتی محسوب می‌شود، اعتراض شده بود.

در این نامه به نقش افزایش هزینه‌های ساخت و ساز ساختمان بر روی تورم موجود در جامعه هم اشاره شده بود.

در این نامه تاکید شده بود که بر اساس قانون هدفمندی یارانه‌ها هیچ بخشی اجازه افزایش قیمت‌ها را بیش از 15 درصد ندارد.

در ادامه این تجمع رئیس شورای شهر زنجان که به محل جلسه و حضور معترضان آمده بود، گفت:  مصوبه شورای شهر به دنبال لایحه‌ای تصویب شده است که شهرداری به شورا آورده بود.

فریدون اصفهانیان با اشاره به مراجعه قبلی نمایندگان انبوه‌سازان به شورا تصریح کرد: قرار شده بود که نمایندگان انبوه‌سازان موضوع را از طریق مراجع قانونی دنبال کنند.

وی با اشاره به اینکه حضور انبوه‌سازان فرصت مغتنمی محسوب می‌شود، اضافه کرد: نحوه و ساعت حضور انبوه‌ سازان در وظایف شورا اختلال ایجاد می‌کند.

رئیس شورای شهر زنجان تاکید کرد: ای کاش انبوه‌سازان نمایندگان خود را برای پیگیری اعتراضات خود به شورا می‌فرستاد.

در ادامه این جلسه که با قرار گرفتن معترضان در صندلی‌های شورا ادامه پیدا کرد، چند نفر به نمایندگی از فعالان ساخت و ساز ساختمانی حاضران را نمایندگان 90 درصد از فعالان بخش ساخت و ساز در زنجان معرفی کرد و گفت: در 50 روز گذشته پیگیری‌های نمایندگان این معترضان نتیجه‌ای نداشته است.

سعید موسوی یکی از معترضان با اشاره به اینکه مصوبه شورای شهر زنجان این شهر را تافته جدا بافته از ایران می‌کند، افزود: افزایش ارزش منطقه‌ای در شهر زنجان نجومی بوده است.

وی پیگیری خواسته‌های انبوه‌سازان را پیگیری حقوق شهروندی عنوان و تاکید کرد: این پیگیری به هیچ وجه نباید تهدید تلقی شود.

موسوی رعایت حقوق شهروندی را از وظایف دو گروه اعلام کرد و گفت: برای حل موضوع فعالان ساخت و ساز و اعضای شورا باید به همدیگر احترام بگذارند.

وی به کنترل شده بودن تجمع حاضر اشاره کرد و افزود: مقاله چاپ شده در سیمای زنجان هم مورد تایید افراد معترض نیست و این نشریه باید تکذیبیه جمع حاضر را چاپ کند.

این جلسه با توافق معترضان و شورا برای تشکیل یک جلسه بین نمایندگان معترضان و مراجع قانونی برای بررسی موضوع به پایان رسید.

نماینده فرماندار در این جلسه به پذیرفته‌شدن اعتراض انبوه‌سازان اشاره کرد و گفت: نامه تجدیدنظر فرماندار به استانداری ارسال شده و فرمانداری منتظر تصمیم استاندار در این زمینه است.

انتهای پیام/ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول