اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان:

مشکل اعتباری در بخش تسهیلات مسکن روستایی نداریم

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان گفت: در بخش تسهیلات مسکن روستایی مشکل اعتباری نداریم.

مشکل اعتباری در بخش تسهیلات مسکن روستایی نداریم
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، داوود خسروی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران شهرستان گرگان اظهار داشت: با وجود اینکه در طرح هادی با مشکل اعتبار مواجه هستیم اما در بخش مسکن روستایی مشکل خاصی در این خصوص نداریم و هر روستایی که درخواست تسهیلات مسکن را داشته باشد از آن بهره‎مند می‎شوند.
وی با بیان اینکه در اجرای طرح هادی روستایی سه مشکل اساسی در پیشرو داریم، خاطر نشان کرد: علاوه بر تامین اعتبار، مشارکت مردمی در اجرای این طرح نقش زیادی دارد و تنها با همکاری مردم است که اجرای این طرح محقق می‎شود.
خسروی با اشاره به اینکه بحث تاسیسات از دیگر موانع بر سر راه اجرای طرح هادی است، اذعان داشت: استان ما از جمله استان‎هایی است که ممکن است که شبکه ‎آبی فرسوده داشته باشد و مشکلات تاسیسات لوله‎های آبی و کانال‎های مخابراتی به صورت سدی در برابر اجرای طرح هادی قرار گرفته است.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان تاکید داشت: البته در هر روستایی که مشارکت مردمی وجود داشته است فاز اول طرح هادی روستایی به خوبی انجام شده است مثل روستاهای نودیجه، آهنگرمحله و سیدمیران که با همکاری مردم مصالح رفاهی همچون آسفالت، جدول‎کشی و پارک برای روستاییان فراهم شده است.
وی با اشاره به توجه دولت به بخش روستانشین افزود: استان گلستان تقریبا تنها استانی است که جمعیت شهرنشین و روستانشین آن با هم برابر است و در باقی استان‎ها این امر به صورت 70 درصد جمعیت شهری را تشکیل می‎دهد.
خسروی ادامه داد: در دولت نهم و دهم شرایط پرداخت تسهیلات به صورت قرض‎الحسنه برای روستاییان با مبلغ 10 میلیون تومان و کارمزد پنج درصد با باز پرداخت 12 ساله محقق شد که تاکنون بسیاری از روستائیان از آن بهره‎مند شده‎اند.
رئیس بنیاد مسکن شهرستان گرگان با اشاره به اولویت پرداخت وام مسکن به روستائیان، خاطر نشان کرد: یکی از اولویت‎ها برای اعطای این وام کسانی هستند که در مسیر طرح هادی قرار دارند تا آنها با ساخت واحد مسکونی خود عقب‎نشینی و تعریض جاده را نیز در نظر بگیرند و اکثر خانه‎های تازه ساخت شده حریم‎ها رعایت شده است.
وی خانه‎های قدیمی ساز و خانه‎هایی که در معرض رانش و یا رودخانه قرار گرفته‎اند و ساختمان‎هایی که به هر شکل آسیب‎پذیر باشند را از مواردی برشمرد که در پرداخت تسهیلات وام مسکن در اولویت قرار می‎گیرند.
انتهای پیام/خ۲۰/ص1000
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول