اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

رئیس کانون کارخانه داران آجر ماشینی ایران:

بهسازی واحدهای تولیدی آجر یک سال در انتظار بودجه/ رکود بخش ساختمان و مسکن تهران پایان می‌یابد

خبرگزاری فارس: رئیس کانون کارخانه‌داران آجر ماشینی ایران گفت: صنف آجر از نخستین تشکل‌هایی بوده که طرح بهسازی واحدهای تولیدی آجر را به وزارت صنایع سابق ارائه داد، اما بعد از حدود یک سال از اجرای قانون هدفمند‌ی، بودجه‌ای برای پیاده‌سازی آن اختصاص نیافته است.

بهسازی واحدهای تولیدی آجر یک سال در انتظار بودجه/ رکود بخش ساختمان و مسکن تهران پایان می‌یابد
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، عبدالحسین بیدار صبح امروز در گردهمایی مشترک با مدیران کارخانجات آجر ماشینی استان‌های مازندران و گلستان که به همت انجمن صنایع همگن کانی غیر فلزی خانه صنعت و معدن مازندران برگزار شد اظهار داشت: آجر سفال هنوز هم در نقاط مختلف دنیا از جمله در اروپا کاربرد فراوان دارد و دنیا به سمت سبک‌سازی، مقاوم‌سازی و حجیم‌تر شدن آجر ماشینی پیش می‌رود و استفاده از آن به صورت‌های گوناگون مانند نما، تیغه سقفی، دیوار، کف و کفپوش رایج است که در همین راستا لازم است استاندارد ملی آجر مورد بازبینی قرار گیرد تا زمینه بهره‌مندی از شرایط جدید و تکنولوژی‌های نوین فراهم شود.
بیدار از مصرف پلی استایرن یا همان فو‌م‌ها در ساخت و سازها از جمله مسکن در سطح کشور بویژه استان مازندران و آن هم به میزان زیاد ابراز نگرانی کرد و دلیل نگرانی‌اش را این‌طور توضیح داد که این گونه مصالح به‌خاطر سرعت اشتغالزایی بالا ضریب ایمنی ساختمان‌ها را به شدت کاهش می‌دهند.
وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی استان تهران در این باره گزارشی را تهیه کرده و حتی به آتش‌نشانان توصیه اکید کرده که به دلیل متصاعد شدن گازهای کشنده و خفه‌کننده در صورت آتش‌سوزی برای ورود به چنین ساختمان‌هایی حداکثر احتیاط را به‌عمل آورند.
بیدار از عدم تحقق وعده‌های دولت درباره واحدهای آسیب‌پذیر از جمله آجر ماشینی انتقاد کرد و گفت: صنف آجر از نخستین تشکل‌هایی بوده که طرح بهسازی واحدهای تولیدی آجر را به وزارت صنایع و معادن سابق که با کمک مشاور مورد تایید این وزارتخانه تدوین شده بود ارایه داد، اما تاکنون و بعد از حدود یک سال از اجرای قانون هدفمند سازی، بودجه‌ای برای پیاده سازی آن اختصاص نیافته  است.
وی خاطرنشان کرد: قرار بود طی مدت پنج سال و در چند مرحله آزادسازی قیمت‌ها و همزمان نوسازی صنایع تاثیرپذیر صورت پذیرد، اما دولت بر خلاف دیدگاه مجلس، یکباره حامل‌های انرژی را چند برابر نمود.
رئیس کانون کارخانه‌داران آجر ماشینی کشور از رونق و خروج از حالت رکود بخش ساختمان و مسکن استان تهران خبر داد.
حسن رضا دسترنج رئیس انجمن صنایع همگن کانی غیرفلزی مازندران از بکارگیری گسترده پلی استایرن‌ها در ساخت و سازهای استان مازندران گلایه کرد و از مدیران ذی‌ربط و مراجع ذی‌صلاح استان خواست هر چه زودتر نسبت به  این امر واکنش مناسب از خود نشان دهند.
در ادامه عسگری رسولی رئیس کمیته آجر انجمن نیز تنها موارد حمایت دولت از شرکت‌های تولیدی آجر را اجازه افزایش محدود قیمت البته بر مبنای گاز و ارائه خط اعتباری هزینه انرژی اعلام کرد که البته از اردیبهشت ماه خط اعتباری نیز حذف شد.
رسولی اذعان داشت: فقط با حمایت مالی دولت آن هم اعطای تسهیلات ارزان قیمت، امکان نوسازی صنایع آجر وجود دارد البته اگر این تسهیلات را منوط به نداشتن چک‌های برگشتی و معوقات بانکی کنند باز هم در عمل دریافت آن از سوی واحدهای تولیدی امکانپذیر نخواهد بود.
وی همچنین از عدم اجرای مصوبه ستاد هدفمندسازی درباره تهاتر هزینه‌های گازرسانی کارخانجات با انشعاب و گازبها و بی‌اعتنایی آن از سوی شرکت ملی گاز ایران ابراز تاسف کرد و خواستار پیگیری آن شد.   
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول