اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان‌وبلوچستان خبر داد

اجرایی شدن تمام مصوبات بخش مسکن سیستان‌وبلوچستان

خبرگزاری فارس: مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: تمام 24 مصوبه سفر چهارم وزیر راه و شهرسازی به سیستان و بلوچستان در بخش مسکن اجرایی شده است.

اجرایی شدن تمام مصوبات بخش مسکن سیستان‌وبلوچستان
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، مسعود مالکی امروز در جلسه شورای مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان در استانداری اظهار کرد: 50 مصوبه در سفر چهارم وزیر راه و شهرسازی به استان به تصویب رسید که 24 مورد از این مصوبات در بخش مسکن و شهرسازی بوده است.
وی با اعلام اینکه رتبه استان سیستان و بلوچستان در اجرای پروژه‌های بخش مسکن مهر شهرهای بالای 25 هزار در دو ماه گذشته بین ردیف پنجم تا هشتم در نوسان بوده است، افزود: به دلیل افزایش هزار سهم دیگر به سهمیه مسکن استان، رتبه کل استان در ردیف دوازدهم قرار گرفته است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان در ادامه از آماده شدن 5 هزار و 200 واحد مسکونی در سال 90 برای تحویل خبر داد و عنوان کرد: از 19 هزار تعهد استان، 5 هزار و 246 واحد تحویل داده شده و 8 هزار واحد از سهمیه تعهد شده استان باقی مانده که در حال اجرا و پیگیری است.
مالکی ادامه داد: ثبت‌نام از متقاضیان جدید آغاز شده و تاکنون 4 هزار و 500 نفر در سایت سازمان ثبت‌نام کرده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: 2 هزار و 666 واحد مسکن مهر در سال 88 و 3 هزار و 75 واحد در سال 89 افتتاح و به بهره‌برداری رسیده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان تعداد واجدین شرایط متقاضی مسکن در سال 90 را 21 هزار و 12 نفر عنوان کرد که از این تعداد 16 هزار و 85 نفر در شهرهای بالای 25 هزار و در شهرهای زیر 25 هزار تعداد 4 هزار و 102 نفر و 60 نفر هم در شهر جدید رامشار هستند.
مالکی کل مبالغ پرداختی بانک‌های عامل برای تسهیلات را هزار و 623 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: هزار و 478 میلیارد ریال از این مبلغ تسهیلات توسط بانک مسکن پرداخت شده است.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان، واگذاری‌ به گروه‌های چند نفری در زاهدان را 10 هزار و 620 اعلام کرد و گفت: این واگذاری‌ها در شهر چابهار و کنارک 488 واحد، در سراوان 118 واحد، خاش 52 واحد، زابل 20 واحد و ایرانشهر 128 واحد بوده است که پس از این مقرر شد واحدها توسط انبوه سازان ساخته و در اختیار گروه‌های چند خانواری سه الی پنج نفره قرار گیرد.
مالکی همچنین از واگذاری پروژه‌های آماده‌سازی که از سال 68 بلاتکلیف مانده به شهرداری‌ها سخن گفت و ادامه داد: به منظور احداث مسکن مهر، 420 هکتار از اراضی غرب زاهدان که طرح جامع، تفضیلی، تکمیلی و آماده‌سازی آن مصوب شده و در محدوده قانونی است برای تأمین زمین مسکن در اختیار انبوه سازان گروه‌های خانواری  نیز قرار گرفته است.
وی از اجرای شبکه‌های آب و برق در سایت‌های مسکن مهر و پرداخت  اعتبار یک سوم سهم سازمان به دستگاه‌های متولی خبر داد و عنوان کرد: با تأمین زمین و عقد قرارداد با انبوه سازان در زابل، مشکل مسکن مهر این شهرها نیز برطرف شد.
مدیرکل مسکن و شهرسازی سیستان و بلوچستان گفت: در سال 90 برای اجرای نوسازی و مقاوم سازی بافت فرسوده، 200 واحد سهم بانک ملی و 50 واحد سهم بانک صادرات در نظر گرفته شده است.
در این جلسه در زمینه ایجاد ایستگاه پایانه اتوبوس شهری و امکان حمل و نقل در پروژه‌های مسکن مهر در مهرشهر زاهدان و همچنین پروژه سایت فرودگاه بحث و گفت‌وگو شد و در تسریع عملیات پروژه مدرسه‌ای با زیربنای 2 هزار متر از محل اعتبارات بانک جهانی در منطقه شیرآباد تأکید شد.
حجت حاج خلیل، مدیرعامل اتوبوسرانی زاهدان گفت: به دنبال پیگیری‌های انجام شده با وزارت کشور به زودی 30 دستگاه اتوبوس شهری به ناوگان حمل و نقل شهری استان برای استفاده در پروژه‌های مسکن مهر افزوده می‌شود.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول