اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار آذربایجان غربی خبر داد

اجرای طرح ضربتی برای شتاب‌بخشی مسکن مهر

خبرگزاری فارس: استاندار آذربایجان غربی از اجرای طرح ضربتی 45 روزه معاونت عمرانی استانداری برای شتاب بخشیدن به اجرای طرح مسکن مهر در استان خبر داد.

اجرای طرح ضربتی برای شتاب‌بخشی مسکن مهر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه به نقل از استانداری آذربایجان غربی وحید جلال‌زاده اظهار داشت: متاسفانه به دلایل مختلف اجرای مسکن مهر در استان در سال‌های گذشته به کندی اجرا شده بود و در سال 88 حتی در برخی از شهرهای استان از جمله تکاب، سردشت و چایپاره حتی مسکن مهر آغاز نشده بود که با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و حل موانع موجود روند احداث مسکن مهر امسال در استان شتاب گرفت.

وی افزود: بر اساس این طرح و با اختصاص اعتبار ویژه به معاونت عمرانی استانداری، طرح‌های مسکن مهر در استان مورد بازبینی قرار گرفته و مسائل و مشکلات این طرح‌ها حل می‌شود.

این مسئول با اشاره به مصوبه شورای مسکن استان در زمینه شرط، پرداخت اعتبار و کمک‌های دولت به شهرداری‌ها نیز گفت: از سال آینده روند پرداخت بخشی از اعتبارات دولتی به شهرداری‌ها بر مبنای اجرای مصوباتی خواهد بود که شورای مسکن به شهرداری‌ها تکلیف کرده است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته احداث 200 هزار مسکن در کشور یک آرزو بود گفت: دولت با جسارت و شجاعت برای خانه‌دار شدن افراد محروم و نیازمند طرح مسکن مهر را آغاز کرد و امروز شاهد ساخت بیش از یک میلیون واحد مسکن در مناطق مختلف کشور هستیم.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با بیان اینکه سال 1390 سال رویدادهای بزرگ در کشور بود اظهار کرد: در سال 1390 مردم ایران اسلامی حماسه‌های بی‌نظیری را همچون 22 بهمن، 9 دی، روز قدس و 12 اسفند رقم زدند و حمایت و پشتیبانی خود را از نظام اسلامی نشان دادند.

استاندار آذربایجان غربی در بخش دیگری از سخنان خود با موفق ارزیابی کردن سفرهای روستایی استاندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در سفر به روستاهای استان گفت: در سال آینده نیز روستاگردی را با جدیت ادامه خواهیم داد و سال آینده روستائیان بار دیگر میزبان خدمتگزاران خود خواهند بود.

استاندار آذربایجان غربی افزود: در سال جاری به 103 روستا سفر کرده و از نزدیک با مردم صحبت و با مسائل و مشکلات آنها آشنا شدیم.

جلال‌زاده ادامه داد: مصوبات و اقداماتی که در این سفرها به آنها مبادرت ورزیدیم وضعیت روستاها را در بخش‌های فرهنگی، آموزشی، راه، بهداشت، ورزش، طرح‌های هادی و آب روستایی ارتقا خواهد بخشید.

وی در ادامه با اشاره به فرا رسیدن سال جدید، سالی پر از موفقیت، سربلندی و سرافرازی را برای مردم و مسئولان استان آرزو کرد.

استاندار آذربایجان غربی با اشاره به اجرای موفق انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی در استان و خلق حماسه بینظیر 12 اسفند گفت: مردم ایران اسلامی بار دیگر با لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری و با حضور پرشور در پای صندوق‌های رأی حماسه دیگری آفریدند و سبب یأس و ناامیدی دشمنان و شادی دوستداران نظام اسلامی شدند.

جلال‌زاده با اشاره به افزایش چشمگیر مشارکت مردم استان در انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی نسبت به انتخابات دور قبل مجلس گفت: در این انتخابات مشارکت مردم با 16 درصد رشد به 70.08 درصد رسید و افزایش قابل توجه مشارکت مردم در انتخابات نشان از عمق دلبستگی مردم به نظام اسلامی است.

استاندار آذربایجان غربی افزود: بیشترین رشد مشارکت مردم نسبت به دوره گذشته متعلق به شهرستان ارومیه است و بیشترین مشارکت در این دوره متعلق به حوزه انتخابیه نقده، اشنویه است.

وی ادامه داد: مردم ایران اسلامی نشان دادند هر چقدر تهدیدها و تحریم‌ها علیه آنان بیشتر شود حضور آنان در عرصه‌های دفاع از آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی نیز بیشتر خواهد شد و این مسئله را در نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی می‌توان به عینه دید.

استاندار آذربایجان غربی در ادامه با اشاره به ادامه اجرای موفق طرح هدفمندسازی یارانه‌ها در کشور و به ویژه در آذربایجان غربی در سال جاری گفت: بخش قابل توجه اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها در سال جاری انجام شده که دولت با کنترل و مدیریت صحیح حوزه‌های مختلف توانست در اجرای موفق این قانون سربلند بیرون بیاید.

جلال‌زاده در این جلسه با اشاره به طرح‌های اشتغال‌زایی دولت در استان افزود: در سال گذشته با وجود تعهد استان برای ایجاد 39 هزار فرصت شغلی با برنامه‌ریزی‌های انجام شده استان توانست برای 49 هزار نفر فرصت اشتغال فراهم کند.

وی ادامه داد: در سال جاری نیز تعهد استان برای ایجاد 113 هزار شغل در سند توسعه اشتغال بوده است که بر اساس آخرین آمار ارائه شده ایجاد 113 هزار شغل در حوزه‌های مختلف در استان تحقق یافته است.

استاندار آذربایجان غربی گفت: در سال آینده نیز صیانت از شغل‌های ایجاد شده و همچنین ایجاد فرصت‌های جدید اشتغال در استان در اولویت فعالیت‌های استان خواهد بود.

استاندار آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اینکه سال آینده سال آخر فعالیت دولت دهم در کشور خواهد بود به بیان اولویت‌های استان در حوزه عمرانی پرداخت و گفت: در سال آینده اتمام پروژه‌های نیمه تمام و اجرای کامل مصوبات سفرهای ریاست جمهوری به استان در اولویت فعالیت‌های عمرانی خواهد بود.

وی گفت: برای سال آینده دولت بودجه 340 میلیارد تومانی را برای آذربایجان غربی به مجلس پیشنهاد داده است که امیدواریم با تصویب مجلس شورای اسلامی این میزان اعتبار برای استان محقق شود.

وی ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده 140 میلیارد تا 160 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام مصوبات استانی سفرهای ریاست جمهوری به استان نیاز است که در سال آینده این میزان اعتبار برای اتمام این پروژه‌ها در استان اختصاص خواهد یافت.

انتهای پیام/خ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول