اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در تالار مردم شورای شهر قزوین مطرح شد

بررسی نحوه تجلیل از ورزشکاران و نخبگان قزوینی

خبرگزاری فارس: در جلسه علنی شورای اسلامی شهر قزوین در سال 91، چگونگی تجلیل از نخبگان و ورزشکاران این شهر مورد بررسی قرار گرفت.

بررسی نحوه تجلیل از ورزشکاران و نخبگان قزوینی

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، سخنگوی شورای شهر قزوین در چهاردهمین جلسه علنی شورای اسلامی این شهر اظهار کرد: لایحه تجلیل از نخبگان، ورزشکاران و پهلوانان شهر قزوین از چندین ماه پیش مطرح شد و به تصویب شورای شهر قزوین رسید اما به دلیل تغییراتی که در نرخ سکه و نوع جوایز مصوب آنان رخ داد، پیگیری، تصویب و اجرای آن معوق ماند.

محمد‌حسین خاکساران افزود: در همین راستا با طرح این موضوع در کمیسیون‌های فرهنگی و تلفیقی شورا و با حضور مدیران مرتبط، چگونگی تجلیل از افتخار‌آفرینان شهر قزوین مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی ادامه داد: این افراد در دو حوزه در سال‌های 89 و 90 برای شهر قزوین افتخار آفریدند که یکی از آنها حوزه فرهنگی است و دیگری را آن دسته از دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تشکیل می‌دهند که در مسابقات بین‌المللی ربوکاپ سنگاپور موفق به کسب مقام شدند.

عضو شورای شهر قزوین خاطرنشان کرد: در حوزه فرهنگی 17 نفر از شهروندان قزوینی در مسابقات مختلف رتبه‌هایی را به خود اختصاص دادند که منجر به کسب افتخار در سطوح استانی، ملی و بین‌المللی شد.

وی تصریح کرد: مهدی جان‌احمدی با کسب رتبه در مسابقات کشوری نهج‌البلاغه در استان مرکزی، کاوه بغدادچی در مسابقات بین‌المللی عکاسی و مهدی رسولیان در مسابقات کشوری حفظ قرآن از جمله افتخارآفرینان بخش فرهنگی هستند.

خاکساران بیان کرد: همچنین در بخش ورزشی احسان لشکری به دلیل کسب سهمیه المپیک لندن و امتیازات بالا در مسابقات مختلف کشتی، ابراهیم برخورداری به علت کسب سهمیه المپیک لندن و سایر مسابقات جهانی در رشته تیراندازی، حسین فرزانه و اعظم عمویی در مسابقات والیبال نشسته قهرمانی جهان، مظاهر شیرزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در بخش ناشنوایان و سمیرا جلیلوند در مسابقات گلبال نابینایان بخشی از مجموعه ورزشکاران شهر قزوین به شمار می‌روند که قهرمانی در مسابقات مختلف را در کارنامه خود ثبت کرده و شایسته قدردانی هستند.

وی در خصوص تقدیر از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی نیز بیان کرد: با وجود اینکه تعدادی از این دانشجویان بومی نبودند اما به دلیل افتخارآفرینی آنان به صورت گروهی، با رأی اعضای کمیسیون‌ها تمام این 27 نفر مشمول تقدیر و اهدای جایزه می‌شوند.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین یادآور شد: تاریخ پیشنهادی این کمسیون‌ها برای برگزاری مراسم تقدیر، یک روز از هفته گرامیداشت قزوین است که در آن تمام مردم علاقمند و نخبگان قزوین گرد ‌هم می‌آیند.

در ادامه فاطمه اشدری، عضو کمیسیون فرهنگی شورای شهر قزوین گفت: پیش از این بنا بود تجلیل از این افراد در هفته شوراها صورت گیرد اما به دلیل طرح موضوع برگزاری جشن بزرگداشت روز قزوین، کمیسیون فرهنگی مبحث تقدیر از آنان را در هفته قزوین مطرح کرد.

اشدری گفت: به دلیل فاصله طولانی از زمان فعلی تا هفته بزرگداشت قزوین، تعدادی از افراد، پیش از زمان یاد شده در مراسمی تجلیل شوند.

در بخش دیگری از این جلسه با اکثریت آرا، تجلیل از نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی با اهدای یک سکه بهار آزادی به هر یک از آنان، از تصویب شورای شهر قزوین گذشت.

همچنین مقرر شد تاریخ برگزاری مراسم تجلیل از تمام افتخارآفرینان و هدایای تعیین شده برای هر یک، با توجه به شرایط ویژه و چگونگی مقام‌ها و شرایط آنان، مجددا در کمیسیون مربوطه بررسی و به صحن علنی شورای شهر قزوین ارائه شود.

سیزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قزوین با حضور مسعود نصرتی، شهردار قزوین و با موضوع بررسی ماده 101 قانون شهرداری‌ها در خصوص تفکیک اراضی شهری به صورت غیر علنی ادامه یافت.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول