اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان خبر داد

کسب 1600 مدال رنگی ورزشکاران گیلان

خبرگزاری فارس: مدیر کل ورزش و جوانان گیلان از کسب یک‌هزار و 616 مدال رنگارنگ جامعه ورزشی این استان در میادین جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشوری خبر داد.

کسب 1600 مدال رنگی ورزشکاران گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمد بابایی ظهر امروز در جلسه ورزش و جوانان استان گزارشی از فعالیت این نهاد در سال گذشته را ارائه کرد.

وی با بیان اینکه سرانه فضای ورزشی استان از 46 سانتی‌متر به حدود یک متر مربع رسیده است، اظهار کرد:  این سرانه فضای ورزشی استان نسبت به سال ماقبل 35 درصدی افزایش داشته است.

وی، تعداد اماکن ورزشی در سال 89 را 243 مکان عنوان کرد و افزود: سال گذشته 37 مکان ورزشی سرپوشیده و روباز به مکان‌های ورزشی گیلان اضافه شده که از این نظر رشد 15درصدی را شاهد بودیم.

این مسئول، کسب یک‌هزار و 616 مدال رنگارنگ از میادین جهانی، آسیایی، بین‌المللی و کشوری را از دیگر فعالیت‌های جامعه ورزشی گیلان در سال گذشته برشمرد و ادامه داد: دریافت 561 مدال طلا، 452 مدال نقره و 601 مدال برنز از طرف قهرمانان گیلانی در سال 90 نشان دهنده رشد روزافزون ورزش استان است.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خاطرنشان کرد: سال گذشته 388 ورزشکار گیلانی از 47 هیئت ورزشی استان توانستند به اردوی تیم‌های ملی کشورمان راه یابند که از این تعداد 143 نفر پیراهن مقدس تیم ملی جمهوری اسلامی ایران را بر تن کردند و از این نظر افزایش 8 درصدی داشتیم.

وی، با اشاره به فعالیت‌های اداره کل ورزش و جوانان گیلان در بخش آموزش و برنامه‌ریزی بیان کرد: یکی از اولویت‌های کاری این اداره کل در سال گذشته بحث آموزش مربیان، داوران، ورزشکاران و کارکنان بوده است.

بابایی، برگزاری بیش از 150 کلاس داوری و مربیگری به صورت توجیهی و بازآموزی و ارتقا در سطوح مختلف را نشان دهنده اهمیت امر آموزش و برنامه‌ریزی در ورزش گیلان دانست.

وی، درباره افزایش 2 درصدی بیمه شدگان ورزشی گیلان، خاطرنشان کرد: سال گذشته 122 هزار و 514 نفر کارت بیمه ورزشی دریافت کردند که امیدواریم امسال نیز ورزشکاران گیلان با تهیه کارت بیمه ورزشی به فعالیت بپردازند تا در صورت آسیب دیدگی دچار مشکل نشوند.

مدیر کل ورزش و جوانان گیلان، با تمجید از امکانات و خدمات مناسب هیئت پزشکی ورزشی گیلان ابراز کرد: سال گذشته 415 ورزشکار دچار آسیب‌دیدگی شدند که 140 نفر از آنها در بیمارستان پورسینا و هیئت پزشکی ورزشی گیلان جراحی شده و دوره مداوا را گذراندند.

وی، تعداد تیم‌های گیلانی لیگ برتری را 43، لیگ دسته اول را 32، دسته دوم را 11 و دسته سوم را 9 تیم عنوان کرد و افزود: 95 تیم از گیلان در لیگ‌های مختلف کشوری و 481 باشگاه زیر نظر 47 هیئت ورزشی استان فعالیت می‌کنند.

بابایی، از برگزاری بالغ بر 70 همایش ورزش همگانی در سال گذشته خبر داد و اذعان کرد: با توجه به رویکرد وزارت ورزش و جوانان در تقویت ورزش همگانی اینگونه همایش‌های عمومی در سال 91 باید رشد 5 درصدی داشته باشد.

وی، رسیدگی به امور جوانان، برگزاری همایش نخبگان، فرهیختگان و دبیران سمن‌های جوان مردم نهاد و دیدار نخبگان جوان با نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار را از مهم‌‌ترین فعالیت‌های این اداره کل در سال گذشته عنوان کرد.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان، تشکیل شورای عالی ستاد جوانان در استانداری برای رسیدگی به امور جوانان، تجلیل از قهرمانان ورزشی، تدوین، تصویب و اجرای سند چشم‌انداز توسعه 5 ساله ورزش گیلان، توسعه ورزش روستایی و همگانی، ساماندهی اماکن ورزشی طبق ماده 88 و ساماندهی امور باشگاه‌ها و شهرستان‌ها و هیئت‌ها، شرکت گسترده قهرمانان و جامعه ورزشی در راهپیمایی 22 بهمن، هشتم دی و روز قدس و میزبانی رقابت‌های بزرگ کشوری و بین‌المللی را از مهم‌ترین برنامه‌های اداره کل ورزش وجوانان گیلان در سال 91 اعلام کرد.

وی، لازمه انعکاس تمام فعالیت‌های هر دستگاه را وجود واحد روابط عمومی پویا و خلاق دانست و یادآور شد: سال گذشته روابط عمومی اداره کل ورزش و جوانان گیلان 750 خبر، پوشش 75 نشست و همایش و تهیه بیش از سه هزار و 500 قطعه عکس و فیلم از رویدادها، رقابت‌ها و همایش‌های جامعه ورزش گیلان را منعکس کرده که از این نظر جزو استان‌های برتر کشور هستیم.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول