اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته به دست آمد

کسب 27 عنوان جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران قم

خبرگزاری فارس: معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم با مثبت ارزیابی کردن ورزش قم در سال 90، از کسب 15 عنوان آسیایی و 12 عنوان جهانی از سوی ورزشکاران قم خبر داد.

کسب 27 عنوان جهانی و آسیایی توسط ورزشکاران قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، رسول منعم پیش از ظهر امروز در نشست مشترک مسئولان ستادی اداره کل ورزش و جوانان استان قم با روسا، نایب رئیسان و دبیران هیئت‌های ورزشی استان قم، به بررسی وضعیت ورزش قم در سال 90 پرداخت و تصریح کرد: با وجود اینکه ادغام سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان در سال 90 موجب شد تا برخی تغییر و تحولات در ورزش کشور ایجاد شود اما ورزش قم با تکیه بر توان و استعداد ورزشکاران و همچنین بهره‌گیری از دانش مربیان پرتلاش خود توانست مسیر موفقیت آمیزی را طی کند.

وی ادامه داد: مقایسه عملکرد ورزش قم در سال گذشته با سال قبل از آن نشان از رشد و پیشرفت قابل ملاحظه‌ای است که قطعا تلاش خواهیم کرد در پایان سال 91 این آمار نسبت به سال گذشته همچنان حاکی از اقدامات خوب و مثبت در توسعه ورزش قم باشد.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم بیان کرد: در سال 89 آمار مسابقات ورزشی انجام شده 380 مسابقه بود در حالی که این آمار در سال 90 به برگزاری 529 مسابقه افزایش پیدا کرد.

وی یادآور شد: در سال 89 میزبانی قم از مسابقات کشوری در قالب لیگ و قهرمانی کشور 24 رقابت بود در شرایطی که در سال 90 این آمار به عدد 29 افزایش یافت و با وجود 387 حضور در رقابت‌‌های لیگ و قهرمانی کشور در سال 89، شاهد حضور ورزشکاران قمی در 523 رویداد کشوری سال گذشته بودیم.

منعم ابراز کرد: حضور ورزشکاران قم در مسابقات بین‌المللی سال 89 به 40 مسابقه باز می‌گردد اما در سال 1390 این تعداد به 48 اعزام افزایش یافت، ضمن اینکه اعزام به مسابقات کشوری در این سال نیز پیشرفت چشمگیری داشت.

وی خاطرنشان کرد: در سال 89 شش عنوان آسیایی توسط ورزشکاران قم به دست آمد در حالی که در سال 90 این تعداد به 15 عنوان افزایش پیدا کرد و ورزشکاران قمی در حالی که سال 89 را با کسب پنج عنوان جهانی به پایان رسانده بودند در سال قبل به 12 عنوان جهانی دست یافتند.

معاون توسعه امور ورزش اداره کل ورزش و جوانان استان قم افزود: در سال 89 تعداد 66 ورزشکار را به تیم‌های ملی معرفی کردیم که 17 نفر آنها برگزیدگان تیم‌های ملی بودند، حال آنکه در سال 90 تعداد ورزشکاران دعوت شده قم به تیم‌های ملی 167 نفر بود و 50 نفر آنها عضو تیم‌های ملی شدند.

وی اضافه کرد: در بخش آموزش نیز اقدامات بسیار خوبی به منظور افزایش دانش مربیان و داوران و همچنین نیروی انسانی مرتبط با ورزش استان توسط این اداره کل صورت گرفت که طی آن 43 دوره آموزشی در سال 89 و 50 دوره آموزشی در سال 90 در قم برگزار شد.

منعم یکی از ملاک‌های ارزیابی ورزش استان از نظر وزارت ورزش و جوانان را میزان تلاش برای افزایش آمار بیمه شدگان ورزشی یا ورزشکاران سازمان یافته عنوان کرد و بیان داشت: در این بخش در حالی که سال 89 آمار بیمه شده‌های ورزش قم 35 هزار و 100 نفر بود، در سال 90 با رشدی 9 درصدی به 39 هزار و 148 نفر افزایش پیدا کرد.

وی علاوه بر اهتمام در بخش‌های قهرمانی و آموزش ورزش قم، از تلاش جدی این اداره کل برای توسعه ورزش همگانی نیز خبر داد و بیان کرد: در سال 90 تعداد همایش‌های ورزشی برگزار شده در قم 31 مورد بود که در قالب همایش بزرگ پیاده‌روی خانوادگی و همایش‌های کوهروی، دوچرخه‌سواری، موتورسواری و دو و میدانی به انجام رسید.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول