اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قهرمان سنگنوردی آسیا:

مسئولان برای اشتغال ورزشکاران برتر چاره‌اندیشی کنند

خبرگزاری فارس: قهرمان سنگنوردی آسیا گفت: از مسئولان ارشد استان کرمان تقاضا دارم تا برای به‌کارگیری ورزشکاران قهرمان در عرصه‌های بین‌المللی تدبیری اتخاذ کنند.

مسئولان برای اشتغال ورزشکاران برتر چاره‌اندیشی کنند

محمد جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: رشته سنگنوردی را از سال 79 و زیر نظر محمدرضا باقری نخستین مربی‌ آغاز کرده‌ام.

وی افزود: به دلیل شور و هیجانی که در دوران جوانی در درون انسان ایجاد می‌شود، قصد داشتم تا به ورزش روی آورم و رشته خاصی نیز در این بین مد نظرم نبود و با توجه به تبلیغاتی که در سال 79 در مورد راه‌اندازی یک دیواره سنگنوردی در کرمان انجام شده بود، تصمیم گرفتم تا با سنگنوردی آشنا شوم.

وی با بیان اینکه یک ورزشکار برای موفقیت در ورزش سنگنوردی باید از سلامت جسمی برخوردار باشد، گفت: مبارزه با دیواره و سنگ سخت و بی‌روح در این رشته در سه مسیر سر طناب، سرعت و بولدرینگ خود به تنهایی می‌تواند یک ورزشکار را در بهترین شرایط از نظر آمادگی قرار دهد و به نظر من مبارزه با سنگ و دیواره اعتماد به نفس خاصی به انسان می‌بخشد.

وی با نامناسب خواندن شرایط فعلی رشته سنگنوردی در کرمان عنوان کرد: عدم برنامه‌ریزی، مقطعی کار کردن و ارائه آمار به منظور ارائه گزارش به فدراسیون موجب شده تا هیئت سنگنوردی کرمان نتواند موفقیت‌های چند سال گذشته‌اش را تکرار کند.

جعفری با اشاره به کسب برخی عنوان‌های قهرمانی‌اش در مسابقات و رقابت‌های مختلف بیان داشت: به عقیده من یک ورزشکار به شکل مناسب حمایت نمی‌شود از ورزشکاری که تنها درآمدش از ورزش است و فکر و ذهن خود را معطوف به کسب عنوان و افتخارات کرده باید حمایت بیشتری شود.

وی افزود: سال 79 در مسابقات جام فجر در بین پنج نفر برتر و منتخب مسابقات قرار گرفتم، پس از این مسابقات نیز به عضویت تیم ملی نوجوانان در آمدم و در سال 80 به همراه تیم ملی در رقابت‌های آسیای زنجان به مقام سومی دست یافتم.

وی که عنوان‌دار قهرمانی مسابقات سنگنوردی آسیا از مسابقات کشور مالزی است، بیان داشت: وقتی عنوان قهرمانی آسیا را کسب می‌کنید، یعنی از نظر فنی شایستگی بسیار خوبی دارید، اما پس از کسب این عنوان توجه آن چنانی به یک ورزشکار قهرمان آسیا صورت نگرفت و هیچ یک از وعده‌ها عملی نشد و تنها عده‌ای با حضور در مراسم استقبال در جلوی دوربین‌ها تنها وعده‌های دروغ دادند.

جعفری افزود: به نظر من در مقطع کنونی نیز عده‌ای در هیئت وجود دارند که نمی‌توانند موفقیت‌های برخی ورزشکاران را ببینند و تنها خود را برتر می‌دانند.

جعفری با انتقاد از نگاه برخی تصمیم گیرندگان سنگنوردی کرمان گفت: برخی تصمیمات موجب شده تا سنگنوردی کرمان طی چند سال اخیر لطمات زیادی ببیند.

وی یکی از مشکلات سنگنوردی را بی‌ثباتی در جذب و حمایت اسپانسر ارزیابی کرد و ابراز داشت: کدام ورزشکار با هزینه شخصی خودش به دنبال اسپانسر برای مسابقات خود می‌رود، این اتفاق در رشته سنگنوردی رخ داده و برخی بچه‌های تیم خوشان به دنبال جذب اسپانسر هستند.

جعفری خواستار اتخاذ تدابیر خاصی از سوی مسئولان ورزش استان کرمان و مسئولان ارشد استان برای به کار‌گیری و استخدام ورزشکاران قهرمان و برتر کشور در سطح رقابت‌های آسیایی و جهانی بر اساس مدارک دانشگاهی و علمی آنها شد.

وی افزود: در حالی که عنوان قهرمانی آسیا را دارم و در رشته تربیت‌بدنی مشغول تحصیل هستم، شغل و حرفه‌ای را که برای گذراندن امور زندگی انتخاب کرده‌ام، قابل قیاس با شرایط و جایگاه یک ورزشکار قهرمان نیست.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول