اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شاهرود:

سیره فاطمی نیازمند توجه بیش‌تری است

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شاهرود گفت: سیره فاطمی نیازمند توجه بیش‌تری است و بانوان باید ارزش‏های حضرت زهرا(س) را درک کنند.

سیره فاطمی نیازمند توجه بیش‌تری است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، حجت‏الاسلام حسین قرغی صبح امروز در جشن میلاد کوثر که به همت سپاه شاهرود و با حضور هزاران نفر از بانوان بسیجی و اقشار مختلف بانوان در سالن سرپوشیده تختی به مناسبت هفته زن برگزار شد، اظهار کرد:در عظمت بی‏بی دو عالم، احترام پیامبر اکرم(ص) برای او بس است.

مسئول نمایندگی ولی‏فقیه در سپاه شهرستان شاهرود اضافه کرد: از آن بالاتر، در حدیث داریم که خلقت تمام دنیا و انسان‏ها به خاطر وجود حضرت زهرا(س) بوده است.

دارنده دکترای روان‏شناسی و مشاوره نیز گفت: با توجه به تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام، خانه‎داری جزو وظایف واجب زن به شمار نمی‎آید.

غلام‏رضا قاسمی‏کبریایی اظهار کرد: پیامبر گرامی اسلام در حدیثی می‏فرمایند که "شماها، زنان را به عنوان امانات الهی گرفتید".

وی افزود: پیامبر اسلام در حدیث دیگری ‎فرمودند که "آن‏قدر جبرئیل سفارش زنان را کرد که گمان کردم برای شوهر جایز نیست به زنش اُف بگوید" و این نشان ‏دهنده اهمیت و جایگاه زنان در جامعه اسلامی است.

مدیرعامل مؤسسه فرهنگی آموزشی "قلم صنع" با بیان اینکه زنان مسلمان باید قدر این همه اعتبار و جایگاه والا را بدانند، با اشاره به زندگی امام راحل(ره) ادامه داد: بنیان‏گذار کبیر جمهوری اسلامی، احترام خاصی برای بانوان و به خصوص همسر خود قائل بودند.

قاسمی‏کبریایی اضافه کرد: همسر امام خمینی(ره) آن‏گاه که از احترام امام به خود سخن می‏گوید، بیان می‏کند که "تا من سر سفره نمی‏آمدم، خوردن غذا را آغاز نمی‏کردند".

وی با اشاره احادیث مختلف موجود در دین اسلام گفت: با توجه به تعالیم و دستورهای دین مبین اسلام در روایات و آیات، انجام امور خانه و به عبارت دیگر خانه‎داری، جزو وظایف واجب زن به شمار نمی‎آید.

این مشاور خانواده تصریح کرد: حتی شیر دادن به فرزند نیز بر زنان واجب نیست، بلکه انجام کارهای مربوط به خانه از سوی زن جنبه احسان و لطف دارد.

قاسمی‏کبریایی افزود: اگر متون روایی را بررسی کنیم، می‏بینیم که خدمت زن در خانه مستحب است، چنان که در "وسایل‌الشیعه" آمده است که اگر بانویی با ظرف آبی همسرش را سیراب کند، به اندازه عبادت یک سال که روزها روزه باشد و شب‏ها در حال عبادت، به او خیر عطا می‏شود.

وی با اشاره به جایگاه مادر افزود: وقتی در روایات داریم که بهشت زیر پای مادران است، این موضوع نشان می‏دهد که احترام و بزرگداشت مادر یکی از راه‏های رسیدن به بهشت است.

این دکترای روان‏شناسی و مشاوره افزود: باید دقت کرد که احترام مادر، احترام نعمت‏های خداوندی بوده و وظیفه همه این است که قدردان مادر و پدر خود باشند و به آنها احسان و از آزار آنها پرهیز کنند.

هم‌چنین در این مراسم به همت کانون بسیج هنرمندان شاهرود، تئاتری با موضوع "از ولادت حضرت زهرا(س) تا شفاعت ایشان در محشر" به نمایش درآمد و گروه‏های سرود و تواشیح "عرفان" و "تسنیم" و مسابقات فرهنگی هنری برای حضار برگزار شد.

جمال‏الدین غنایی، مسئول روابط عمومی سپاه شاهرود در حاشیه این مراسم اظهار داشت: در این جشن از 300 خانواده پاسدار شاغل و بازنشسته دعوت شد و این فعالیت‏ها در راستای ارزش‌گذاری مناسبت‏ها و احترام به مقام بانوان برگزار می‏شود و انتظار است که بانوان با حضور خود، استفاده لازم را از این برنامه‏ها ببرند.

انتهای پیام/غ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول