اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان:

مشکلات نباید زنان را از رسیدن به خودباوری بازدارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان گفت: نباید برخی مسائل و مشکلات زنان را از تلاش برای رسیدن به خودباوری باز دارد چرا که نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی برای رشد و اعتلای نقش زن در جامعه فروگذار نیست.

مشکلات نباید زنان را از رسیدن به خودباوری بازدارد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، پری صیادی ظهر امروز در جمع مددجویان زندان مرکزی بندرعباس گفت: اگر خواهان نهادینه شدن جایگاه زن در جامعه هستیم باید با تکیه بر خودباوری و توانمندی، زنان نقش خطیر خود را در جامعه ایفا کنند.

وی افزود: خوش‌بختانه در سایه توجه نظام جمهوری اسلامی ایران و اهتمام ویژه دولت خدمتگزار به امور بانوان، هم‌اکنون شاهد ایجاد فرصت‌های مناسب شغلی و مدیریتی ویژه بانوان هستیم که این مهم نقطه عطفی در تبیین و نزدیک شدن به جایگاه واقعی زنان است.

مدیرکل امور بانوان استانداری هرمزگان ضمن تبریک هفته بزرگداشت مقام زن با اشاره به برخی مشکلات در مسیر رشد و بالندگی بانوان خاطرنشان کرد: نباید برخی مسائل و مشکلات زنان را از تلاش و کوشش برای رسیدن به خودباوری بازدارد چرا که با وجود همه موانع، نظام جمهوری اسلامی ایران از هیچ کوششی در این مسیر برای رشد و اعتلای نقش زن در جامعه فروگذار نیست.

وی در بخش دیگری از سخنان خود نقش زنان را در مدیریت خانواده و تربیت جامعه بنیادی و محوری دانست و خاطرنشان کرد: قطعاً جامعه فرهیخته و توسعه یافته رابطه مستقیم با نهاد خانواده و نقش آن در تربیت نیروی انسانی جامعه دارد.

صیادی هم‌چنین از فراهم بودن زمینه اشتغال بانوان با حمایت جدی دولت در عرصه‌های مدیریتی و هم‌چنین خوداشتغالی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین معیارهای سنجش توسعه‌یافتگی، میزان مشارکت زنان و نقش آنان در اجتماع است که خوش‌بختانه جمهوری اسلامی ایران در این شاخص با حفظ کرامت و جایگاه واقعی زنان، سربلند است.

وی ادامه داد: امروز، برای تحقق توسعه اجتماعی، تسریع فرایند توسعه اقتصادی و محقق شدن عدالت اجتماعی، نقش زنان به عنوان نیروی فعال و سازنده قابل اغماض نیست و توجه به آن قطعاً تأثیر بسیاری در روند توسعه و افزایش کمّی و کیفی نیروی انسانی آن جامعه خواهد داشت.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری هرمزگان در پایان یادآور شد: نقش زنان در توسعه، مستقیماً با هدف توسعه اجتماعی و اقتصادی بستگی داشته و از این‌رو در تحول همه جوامع انسانی، عاملی بنیادی محسوب می‌شود.

در این آیین که با اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی هنری همراه بود، از مددجویان برگزیده در بخش‌های مختلف ورزشی فرهنگی تجلیل شد.

هم‌چنین از طرف دفتر امور بانوان و خانوده استانداری به مناسبت هفته زن به همه مددجویان هدایایی اهدا شد.

انتهای پیام/آ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول