اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تداوم تور دوچرخه‌سواری آذربایجان

رقابت رکابزنان در مسیر سرعین تا سهند آغاز شد

خبرگزاری فارس: مرحله پنجم تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان از شهر سرعین تا سهند تبریز به مسافت 188 کیلومتر آغاز شد.

رقابت رکابزنان در مسیر سرعین تا سهند آغاز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مرحله از تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان که عصر امروز انجام شد، رکابزنان در مرحله پنجم از بیست و پنجمین دوره مسابقات تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان مسیر 188   کیلومتری سرعین تا سهند تبریز را رکاب می‌زنند.

مرحله چهارم این تور بین‌المللی دیروز در مسیر 184 کیلومتری شهرستان قره‌چمن ـ اردبیل و با حضور بیش از 100 رکابزن برگزار شد.

در بیست و پنجمین دوره تور دوچرخه‌سواری آذربایجان بیش از 104 رکابزن در قالب چهار تیم خارجی و پنج تیم داخلی به مدت شش روز شهرهای آذربایجان‌شرقی، غربی و اردبیل را طی کرده و در پایان نفرات انفرادی و تیم برتر مشخص می‌شود.

در مرحله چهارم این تور رکابزن روسی و چک اول و دوم شده و حسین ناطقی از تیم پتروشیمی تبریز در جایگاه سوم قرار گرفت.

به گزارش فارس، در مراسم آغاز مرحله پنجم این تور بین‌المللی، فرماندار سرعین با اشاره به قابلیت‌ها و جاذبه‌های توریستی شهر سرعین گفت: ‌برگزاری یک مرحله از تور دوچرخه‌سواری بین‌المللی آذربایجان در شهر سرعین به شهرت این منطقه افزوده و قابلیت‌های آن را می‌تواند بروز و ظهور دهد.

کاظم دبیر با بیان اینکه عوامل اجرایی و مسئولان این شهرستان آمادگی میزبانی مسابقات مختلف ورزشی و گردشگری را دارد، افزود: ما این اقدام فدراسیون دوچرخه‌سواری را به فال نیک می‌گیریم و انتظار داریم تور دوچرخه‌سواری با نام سرعین نیز در سطح ملی و منطقه‌ای برگزار شود.

وی شهرستان سرعین را یک ظرفیت بی‌نظیر در میزبانی مسابقات مختلف ورزشی و تیم‌ها برای آمادگی مسابقات المپیک و جهانی دانست و تصریح کرد: در این زمینه قرار است اردوی تیم‌های ملی و محل تمرین آنها در شهر سرعین احداث و راه‌اندازی شود.

مدیرکل ورزش و جوانان استان آذربایجان شرقی و مدیر اجرایی تور بین المللی آذربایجان گفت: برای اولین بار تور بین المللی دوچرخه سواری آذربایجان با شرکت 15 تیم خارجی و در مجموع 21 تیم داخلی و خارجی برگزار می شود که از 10 کشور اروپایی و چهار قاره جهان در آن شرکت کردند.

شروین اسبقیان خاطرنشان کرد:‌ برای اولین بار به‌عنوان نشانه‌ای از اقتدار امنیت و صلابت نظام اسلامی این تور با حضور سه داور خارجی برگزار می‌شود که تاکنون پنج مرحله آن انجام شده و رکاب زنان 929 کیلومتر مسیر اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی را رکاب می زنند.

وی در پایان جایزه اختصاص یافته به برندگان این تور بین المللی را 100 هزار دلار و بالاتر از اشل جهانی اعلام کرد.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول