اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان تأکید کرد

لزوم توجه به توانمندی زنان سرپرست خانوار

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان گفت: توجه به توانمندی زنان سرپرست خانوار مورد توجه ویژه قرار گیرد.

لزوم توجه به توانمندی زنان سرپرست خانوار

به گزارش خبرنگار فارس از همدان، پروانه رضاقلی‌زاده بعد از ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تجلیل از زنان سرپرست خانوار همدان اظهار کرد: حضرت فاطمه‌الزهرا(س) الگویی برای تمام زنان عالم است چراکه می‌توان در شخصیت این بانوی بزرگوار ویژگی‌های ممتاز فراوانی را مشاهده کرد که در هیچ‌ نمادی در سراسر جهان قابل مشاهده و مقایسه نیست.

وی افزود: با توجه مباحث اشتغال که برنامه‌ریزان و سیاست‌مداران به آن توجه خاصی را دارند باید توجه به زنان به عنوان تشکیل‌دهنده نیمی از جمعیت به منظور بهره‌برداری ویژه از توانمندی‌هایشان مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان خاطرنشان کرد: هفته گرامیداشت مقام زن این فرصت را فراهم می‌کند تا عرصه‌های مختلف توانمندی‌ها زنان را مورد توجه قرار داده و این نکته را بیان کنیم که زنان می‌توانند همدوش مردان در پیشرفت و توسعه کشور گام بردارند.

وی بیان کرد: اشتغال زنان سرپرست خانوار از مباحثی است که شاید دغدغه بسیاری از زنان باشد چراکه مردها همواره سرپرست خانوار هستند و مسئولیت اقتصادی را بر عهده دارند اما هیچگاه بدون سرپرست نمی‌شوند اما زنان به دلایل مختلف ممکن است خود سرپرست خانوار شده و مسئولیت تأمین معاش و تربیت فرزندانشان را به دوش بکشند.

رضاقلی‌زاده ادامه داد: ماده 230 قانون برنامه توسعه بر توانمندی زنان، تأمین اجتماعی، اوقات فراغت و تحصیلات تأکید ویژه دارد و در تمام برنامه‌های اعلام شده به اشتغال زنان سرپرست خانوار با نگاه ویژه تأکید می‌شود.

وی تصریح کرد: بنابراین تمام دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی موظف هستند تا در راستای ایجاد فضایی مناسب برای رشد و توسعه گام بردارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری همدان افزود: سال گذشته تفاهمنامه‌ای میان مرکز امور زنان و خانواده با صندوق مهر امام رضا(ع) را امضا شد و برای تمام استان‌های کشور با اولویت زنان سرپرست خانواری که زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و سازمان بهزیستی نباشند، ارائه شد.

وی گفت: با ابلاغ این طرح اعتباری بالغ بر 400 میلیون تومان برای اقشار مختلفی که زیر پوشش هیچ سازمان حمایتی نیستند وام خوداشتغالی و مشاغل خانگی اختصاص یافت و 250 میلیون تومان نیز برای تعاونی بانوان در نظر گرفته شد که بخشی از از این تسهیلات پرداخت و  بخش باقیمانده آن طی چند ماه آینده به طور کامل پرداخت می‌شود.

در این مراسم از 10 نفر کارگر و مدیر نمونه زن سرپرست خانوار تقدیر شد.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول