اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال:

جایگاه زنان در ایران اسباب عزت نظام اسلامی است

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان خلخال گفت: جایگاه احیا شده زنان در نظام اسلامی ما اسباب عزت و افتخار جامعه اسلامی و بنیان مستحکم خانواده‌ها است.

جایگاه زنان در ایران اسباب عزت نظام اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، ذبیح‌الله عبداللهی عصر امروز در همایش زنان و مادران نمونه در خلخال اظهار داشت: جامعه زنان ما با تبعیت از بزرگ بانوی اسلام حضرت زهرا (س) و پرورده دامان آن حضرت شیر زن کربلا حضرت زینب کبری (س) توانسته است به معنای واقعی جایگاه فاخر خود را پیدا کرده و به شرف و عزت خودشان افتخار کنند.

وی با بیان این‌که دنیای غرب به دید ابزار و نگاه مقطعی به زنان بزرگ‌ترین آسیب را متوجه قشر برجسته جامعه کرده است، تصریح کرد: در تفکر غربی زنان تنها تأمین‌کننده منافع مردان و هوس‌رانی آنها هستند در حالی که نگاه اسلام به زن نگاه عزت‌مدارانه، حفظ حریم و حجاب در برخورد با نامحرمان است.

عبداللهی خاطر نشان کرد: در سایه چنین اندیشه‌هایی است که نظام مستحکم خانواده تقویت شده و یک اعتلای ارزشی و اعتبار وجودی را برای بانوان جامعه اسلامی شاهد هستیم.

این مسئول با پرداختن به خصوصیات زن از دیدگاه اسلام اضافه کرد: اگر بانوان ما بتوانند زندگی سراسر نور بی‌بی دو عالم را به ویژه در همسرداری الگوی خود قرار دهند اسباب آرامش روحی فراهم شده و یک تقویت واقعی را در حوزه معرفتی شاهد می‌باشیم.

وی ادامه داد: در حالی که دیدگاه غرب و سایر حکومت‌های جهان به زن به عنوان یک کالا و کاملاً دیدگاه استعماری و سودجویانه است این دیدگاه در اسلام و نظام اسلامی ایران دیدگاهی معنوی و متمایز از سایر نظام‌های دنیا است.

به گزارش فارس، فرماندار خلخال در ادامه بیان کرد: در نظام اسلامی ایران زن مربی و هدایتگر خانواده است و تربیت فرزندان صالح نیز بر عهده زنان مسلمان است در حالی که حرکت امروز دنیا به سمت بی‌حیایی و سستی بنیان خانواده است و این زنان ایران اسلامی هستند که با رعایت همه‌جانبه همسرداری و به کارگیری اخلاق حسنه در برخورد با همسر و فرزندان از نفوذ این فرهنگ غلط و مغایر با ارزش‌های والای انسانی به داخل خانواده‌های ایرانی جلوگیری می‌کنند.

عبداللهی نقش بانوان ایرانی را در مقابله با تهاجم فرهنگی بیگانگان تعیین‌کننده اعلام کرد و گفت:‌ زنان در خط مقدم مقابله با این فرهنگ منحط هستند.

وی با قدردانی از تلاش همسران کارکنان ادارات مختلف و فرمانداری در ایجاد امکانات آرامش روحی همسران افزود: امروزه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی جامعه از جمله فرار فرزندان از خانه، بی‌توجهی به آنها و گاه بی‌مهری به فرزندان از سوی اولیا مشکلاتی را به وجود می‌آورد که مادران ارجمند با توان و دریافت حساسیت موضوع به رفع کمبودها کمک کرده و از فروپاشی نظام خانواده جلوگیری می‌کنند.

عبداللهی در ادامه کارکنان فرمانداری خلخال را در طرح تکریم ارباب رجوع موفق معرفی کرد و اظهار داشت:‌ محرومیت بالا و درآمد پایین در منطقه سبب افزایش انتظارات مردم از مسئولان کارکنان ادارات دولتی خلخال شده است.

در پایان این مراسم از همسران کارکنان فرمانداری خلخال به میمنت هفته زن تجلیل شد.

انتهای پیام/ی20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول