اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع):

قدرت نرم ایران جوانان و زنان با ایمان هستند

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع) گفت: دانشگاه هاروارد، هالیوود، یاهو و گوگل سه قدرت نرم آمریکاست اما قدرت نرم ایران جوانان و زنان با ایمان هستند.

قدرت نرم ایران جوانان و زنان با ایمان هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، حمید رضا حاتمی پیش از ظهر امروز در دومین کارگاه علمی و آموزشی جنگ نرم به فعالیت کارگاهی و شناسایی و تدوین انواع تهدیدات نرم در دانشگاه و برآورد آن اشاره کرد و اظهار داشت: در جامعه ما بالای 90 درصد جوانان نمازخوان و بیش از 90 درصد زنان عفیف هستند.

وی، با بیان اینکه زنان با حجاب و عفیف در خانه‌ها هستند، افزود: کسانی که در خیابان‌ها با بی‌بندوباری، بدحجابی و بی‌حجابی پرسه می‌زنند نشان می‌دهد که دشمن با تمام قوا وارد شده است.

مدیر گروه روان‌شناسی دانشگاه امام حسین (ع)، آمریکایی‌ها را دارای سه قدرت نرم دانست و افزود: دانشگاه هاروارد، هالیوود، یاهو و گوگل سه قدرت نرم آمریکاست اما قدرت نرم ایران جوانان و زنان با ایمانی است که در کرمانشاه به استقبال آقا رفتند و صحنه‌ای به یادماندنی را به دنیا نشان دادند که ما داریم جهانی می‌شویم.

وی، مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی در زنجان را قدرت نرم ایران نامید و ابراز کرد: قدرت نرم می‌تواند باورها را تغییر دهد و همین امر ایران را سرپا نگه داشته است.

حاتمی با بیان اینکه امروز ایران الگوی جهان است، اذعان کرد: ایران کشوری فوق‌العاده قدرتمند است و معادله‌ها را به‌هم می‌ریزد و 1+5 قدرت نرم ما را دیدند که درصدی از هسته‌ای ما پذیرفتند و این به جز قدرت شهدا چیزی دیگری نیست.

وی، با اشاره به اینکه ما مهم هستیم و تا زمانی که مبانی و اصول داریم دشمن ما را رها نمی‌کند، گفت: آمریکا شیطان بزرگ است که نمونه‌ای از شیطنت در فتنه سال 88 دیده شد.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، نوجویی را یکی از ویژگی‌های جوان و نوجوان دانست و تصریح کرد: دختران و پسران ما می‌خواهند شیک و زیبا باشند و خداوند هم زیبایی‌ها را دوست دارد و باید برآوردی از تهدیدات داشته باشیم و برای آن سناریو بنویسیم.

وی، با تصریح بر اینکه برای غافلگیر نشدن باید تهدیدها برآورد شوند، خاطرنشان کرد: ظهور انقلاب اسلامی را به جز امام راحل کسی دیگر نتوانست در ایران برآورد کند و بیداری اسلامی و حادثه 11 سپتامبر را نیز کسی نتوانست برآورد کند.

*رصد لحظه‌ای چالش‌ها و مسایل 13 سازمان دنیا

حاتمی افزود: 17 سازمان دنیا مسایل و چالش‌های را هر لحظه رصد می‌کنند و بیشتر این سازمان‌ها نیز آمریکایی، اروپایی و صهیونیستی هستند که دارند برآورد می‌کنند.

وی، شناخت تهدیدات، تحلیل و سنجش را از موارد برآورد تهدیدات نامید و اظهار کرد: برآورد دارای سه مرحله شناسایی، تحلیل و سنجش است و طراحی الگوی مناسب برای مواجهه با تهدیدات مهم است.

این استاد دانشگاه، مدیریت تهدید را مهم خواند و بیان کرد: در شناسایی تهدید ابتدا باید بدانیم دشمن از چه نوع تهدید استفاده می‌کند و تهدید فرهنگی شاخصه‌هایی دارد که تغییر ارزش‌ها و نگرش‌های پایه از جمله آن است.

وی، گرایش به مدل‌های غربی، رواج گرایش‌های خرافی، القای ناکارآمدی دین در اداره جامعه، تغییر سبک زندگی و نگرش به پوشش را از دیگر شاخصه‌های تهدید فرهنگی عنوان کرد و افزود: یک میلیون دیش روی بام پشت بام‌های تهرانی‌هاست.

حاتمی به شاخصه‌های تهدید سیاسی اشاره کرد و گفت: افزایش ظرفیت انقلاب رنگی، کاهش اعتماد به رسانه ملی، رواج بی‌تفاوتی سیاسی، افزایش مخاطب سیاسی، افزایش واگرایی ملی و تنش‌های سیاسی و رواج و نشر از جمله شاخصه‌های تهدید سیاسی است.

وی، با اشاره به اینکه در تهدید اجتماعی شاخصه‌هایی وجود دارد، اذعان کرد: تغییر آداب و رسوم، رواج فمنیسم، کاهش انسجام اجتماعی، کاهش رضایت از زندگی، کاهش آستانه تحمل و... از جمله این شاخصه‌هاست.

*ورود دشمن با تهدید اقتصادی در جنگ نرم علیه ایران

مدیر گروه روان‌شناسی دانشگاه امام حسین (ع)، با برشمردن شاخصه‌های تهدید اقتصادی اذعان کرد: تشدید تحریم‌ها و توسعه آن به بانک مرکزی، اختلال در سیستم بانکی و حساب‌های مردم و سازمان‌ها، کاهش درآمدهای کشور، کاهش توان مدیریتی و خدمات‌رسانی دولت و... از جمله شاخص‌های اقتصادی است.

وی، با اذعان بر اینکه ایران نیز دارای هکرهای قوی و توانمند است، ابراز کرد: پهباد دارای دو سیستم است و به گونه‌ای طراحی شده بود که اگر در مدت سه ثانیه هک نمی‌شد، می‌پرید و هکرهای ما در عرض دو ثانیه سیستم پهباد را از کار انداختند.

حاتمی، خاطرنشان کرد: امروز دنیا به این نتیجه رسیده که دیگر تهدید سیاسی، اجتماعی و فرهنگی در ایران جواب نمی‌دهد و به همین دلیل با تهدید اقتصادی وارد شده که باید مدیریت شود.

* فعالیت وهابیت در 8 استان کشور

وی در بخش تحلیل تهدید افزود: تحلیل تهدید نرم شامل حجم ساختار تهدید، حجم تاریخی تهدید، حجم زمانی تهدید، حجم قدرت تهدید، حجم رفتاری، حجم آثار و پیامدها و حجم بازیگران است.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین (ع)، سنجش تهدید را دارای عمق تهدید، دامنه تهدید، توانمندی تهدید‌گر، موقعیت‌گر و الگو نامید و یادآور شد: عمق تهدید فتنه 88 به حدی بود که ولایت فقیه را نشانه گرفته بودند.

وی، از فعالیت وهابیت در 8 استان کشور خبر داد و اذعان کرد: فعالیت این تعداد وهابیت دامنه تهدید است که روی قشر جوان، نوجوان و دانشجو کار می‌کنند.

حاتمی، اسباب بازی را سنجش تهدید نامید و ابراز کرد: عروسک باربی جدید وارد باز شده و با دوربینی که دارد تمام خانه را فیلمبرداری می‌کند و اطلاعات جمع‌آوری شده را در فیس بوک می‌گذارد.

وی، واردات سه نوع عروسک باربی به کشور را تهدید خواند و متذکر شد: بسیاری از دختران تلاش می‌کنند که قیافه و تناسب اندامی مانند باربی داشته باشند.

این استاد دانشگاه، سنجش تهدید را در برنامه‌های رایانه‌ای دانست و تصریح کرد: موسیقی‌های زیرزمینی نیز یک تهدید جدی است.

انتهای پیام/خ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول