اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان غربی خواستار شد

صدور مجوز راهپیمایی به مناسبت روز کارگر

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی صدور مجوز راهپیمایی در 12 اردیبهشت ماه را به مناسبت گرامیداشت روز جهانی کارگر خواستار شد.

صدور مجوز راهپیمایی به مناسبت روز کارگر

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه علی صحرانورد صبح امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به هفته گرامیداشت مقام کارگر، اظهار داشت: روز کارگر فقط ویژه کارگران کشور ما نیست بلکه در این روز بزرگ افراد زحمت‌کش و پرتلاش اقصی نقاط جهان برای مطرح کردن مطالبات صنفی خود در فضایی آرام گرد هم می‌آیند که انتظار می‌رود مسئولان وزارت کشور با عنایت به اهمیت برگزاری این آیین نسبت به صدور مجوز راهپیمایی مبادرت کنند.

وی تصریح کرد: هفته کارگر زمان استقرار حکومت ستم‌شاهی در کشورمان به هیچ عنوان پایگاهی نداشت ولی بعد از به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران، بنیانگذار کبیر انقلاب و بعد از ایشان مقام معظم رهبری یک نوع نگاه جدید نسبت به این طبقه  ایجاد کردند به طوری که رسیدگی به مطالبات صنفی فعالان این عرصه را مورد تاکید قرار دادند بر این اساس از نخستین سال‌های تاسیس حکومت اسلامی روز جهانی کارگر مورد توجه قرار گرفت.

این مسئول خاطرنشان کرد: از بدو انقلاب تا سال 1376 راهپیمایی به مناسب گرامیداشت روز جهانی کارگر در ایران اسلامی مانند سایر کشورهای دنیا برگزار می‌شد ولی از آن تاریخ تاکنون مجوز لازم برای تدارک این آیین اجتماعی صادر نشده ولی امسال کنفدراسیون عالی کارگری خواستار برگزاری راهپیمایی در سطح کشور شده است که امیدواریم این خواسته به سرانجام برسد.

صحرانورد راهپیمایی کارگران را فاقد هرگونه شائبه سیاسی و اعتراضی دانست و بیان داشت: این راهپیمایی نشانه وجود وحدت و همبستگی ملی بوده و به شکل‌گیری نشاط اجتماعی، فرهنگی بین تشکل‌های کارگری، واحدهای صنعتی و مراکز تولیدی منجر می‌شود چرا که در محیطی صمیمی مطالبات و مشکلات خود را در قالب یک قطعنامه به اطلاع مسئولان می‌رسانند.

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی در مورد تاریخچه نام‌گذاری یک روز از سال به عنوان روز جهانی کارگر اظهار داشت: در  سال 1894 کارگران برای اعتراض نسبت به شرایط سخت کار اعم از میزان حقوق، طولانی بودن ساعت کار و ... در میدان‌ها تجمع کردند ولی پلیس شیکاگو به دستور دولتمردان وقت آمریکا کارگران را قتل عام کرد پس از آن تاریخ تاکنون جوامع کارگری سراسر جهان برای یادبود آن روز بعد از سپری کردن مراحل قانونی به راهپیمایی می‌پردازند.

انتهای پیام/ع10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول