اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی:

سال گذشته سال سختی برای کارگران بود

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گفت: سال گذشته کارگران، کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی سال سختی را سپری و در شرایط بسیار سختی حرکت می‌کردند.

سال گذشته سال سختی برای کارگران بود

به گزارش خبر گزاری فارس از مشهد، علی‌اکبر لبافی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه استان که در سالن آمفی‌تئاتر اداره ‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: روز جهانی کارگر روز تکریم از انسان‌هایی است که قدرت اندیشه، بازو، مهارت و خلاقیت آنها در خدمت تولید و آبادانی جامعه قرار دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌‌رضوی گفت: این روز در سال جدید با دو مناسبت فرخنده از جمله نام‌گذاری سال جدید توسط مقام معظم رهبری با شعار حمایت از کار و تولید ملی و سرمایه ایرانی و هم‌چنین سالگرد تشییع پاک شهید برونسی به عنوان اسوه کار و کارگری مزین شده است.

وی در ادامه افزود: بنابراین افتخار بزرگی است برای ما که در خدمت کارگران عزیز این هفته را با تجدید میثاق با مقام معظم رهبری و ائمه جمعه و جماعات و خانواده شهدا و حضور در نماز جمعه در نظام مقدس جمهوری اسلامی باشیم.

لبافی با بیان اینکه در کشور ما رابطه بین کارگر و کارفرما یک رابطه دوستانه، صمیمانه و هم‌دلانه است، تأکید کرد: این هفته در واقع هفته پیوند بین کارگران و کارفرمایان یعنی هفته با هم بودن و در کنار هم بودن برای تولید ملی و هم‌افزایی است.

وی ادامه داد: در حالی که در این هفته در کشورهای دیگر معمولاً گردهمایی‌های اعتراض‌آمیز اتفاق می‌افتد اما در کشور ما با توجه به فرهنگ اسلامی رابطه بین کارگر و کارفرما معیار قرار می‌گیرد.

لبافی افزود: اولویت استان خراسان‌رضوی در بحث مسائل مربوط به اشتغال، امنیت شغلی و سرمایه‌گذاری و فرمایشات مقام معظم رهبری است.

وی با اشاره به سه واژه کار، سرمایه و تولید ملی تصریح کرد: در جامعه کار و تلاش استان و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری در سال جاری امنیت شغلی فراوانی برای کارگران ایجاد و از ثروتی که در دست داریم، دفاع می‌شود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه در سال گذشته کارگران، کارفرمایان و بنگاه‌های اقتصادی سال سختی را سپری کردند و در شرایط بسیار سختی به کار حرکت می‌کردند، ادامه داد: اما با امیدی که در بخش کارگران در از بین بردن شرایط بود از این شرایط عبور و با تلاشی که اتفاق افتاد شرایط بهبود و رو به رشدی را به دنبال داریم.

لبافی تأکید کرد: امسال در خراسان‌رضوی حضور پرشور کارگران را در بحث انتخاب کارگر نمونه داشتیم.

وی ادامه داد: بیش از 2 هزار نفر در انتخابات کارگر نمونه شرکت کردند و گروه‌های ارزیاب از میان آنها 12 نفر را به سختی انتخاب کردند.

لبافی افزود: اما با معیارهای موجود و با تلاشی که همکاران و ارزیابان داشتند توانستیم هم گروه کار نمونه، هم کارگران نمونه، هم سرپرست خانوار نمونه و هم مدیران نمونه در حوزه زنان را انتخاب کنیم.

*شاکله اصلی حمایت‌های ما حفظ بازار کار اقتصادی است

وی تصریح کرد: ما هر سال در استان خراسان‌رضوی در سه سال گذشته کارگر نمونه کشوری داریم و گروه کار نمونه کشوری امروز نیز در حضور ریاست جمهوری به عنوان گروه کار نمونه کشوری معرفی می‌شوند.

لبافی افزود: در رأس مسائل مربوط به کار و در استان خراسان‌رضوی شاکله اصلی حمایت‌های ما حفظ بازار کار اقتصادی است که اگر بخواهیم کار را حمایت کنیم باید آن را تثبیت و توسعه دهیم.

وی خاطرنشان کرد: باید در یک نگاه این کار را انجام دهیم و برای کارگر و کارفرما امنیت شغلی ایجاد کنیم.

انتهای پیام/آ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول