اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته

64 درصد پرونده شکایات کارگری منجر به رفع اختلاف شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت:‌ 64 درصد پرونده شکایات واصله در 285 شورای سازش منجر به حل اختلاف شده است.

64 درصد پرونده شکایات کارگری منجر به رفع اختلاف شد

غلامعلی قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به هفته کارگر اظهار داشت: همه ساله یک هفته‌ در ایران به عنوان هفته بزرگداشت مقام کارگر نام‌گذاری می‌شود که این هفته از تاریخ پنجم اردیبهشت‌ماه آغاز شده و تا 12 اردیبهشت نیز ادامه دارد.

وی به شعار سه‌‌جانبه‌گرایی در اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرد و ادامه داد: این اداره‌کل به عنوان یک بخشی از کار بوده و ما دارای شرکای دیگری از قبیل کارفرما یا تشکل‌های کارفرمایی و کارگران یا تشکل‌های آنها نیز هستیم که در این زمینه جلسات متعددی در چند روز گذشته تشکیل شد.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان از بررسی مطالبات کارگران در جلسات برگزار شده سخن گفت و تصریح کرد: با توجه به جلساتی که با حضور اعضای کمیته کارگری استان اصفهان، تشکل‌های کارگری و کارفرمایی در مجمع استانداری برگزار شد مصوبات خوبی نیز به تصویب اعضاء رسید.

وی با اشاره به برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام کارگر افزود: در این مدت برنامه‌هایی از قبیل سخنرانی پیش از اقامه نماز جمعه توسط اداره‌کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان و رؤسای ادارات، مراسم تجدید میثاق با 6 هزار نفر شهید کارگر استان در محل گلستان شهدا، دیدار با خانواده‌های معظم شهدای کارگر، ورزش همگانی برگزار شد.

قادری اظهار داشت: به مناسبت هفته کارگر نیز همایش کارگری با رویکرد شعار سال جاری، همایش تقدیر از چهره‌های ماندگار کار استان، برگزیدگان مسابقات قرآنی و تجلیل از کارگر نمونه کشوری که از استان اصفهان منتخب شده، برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: بیانیه مشترکی توسط تشکل‌های مختلف کارگری و کارفرمایی نیز به مناسبت این روز اعلام می‌شود.

مدیرکل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان با اشاره به اولویت و برنامه‌های این اداره‌کل در سال جاری گفت: ما در سال جاری 300 برنامه کاری از جمله توجه ویژه به مسکن مهر، تقویت کمی و کیفی شوراهای سازش، هیئت‌های حل اختلاف و هیئت‌های تشخیص، به حداقل رساندن حوادث کار و سوانح حوزه کارگری و  اقدامات مهم دیگر را در پیش داریم که باید اجرایی شود.

وی با اشاره به تعاونی‌های مسکن مهر استان بیان داشت: یکی از برنامه‌های اصلی دولت در زمینه مسکن‌ مردم حوزه مسکن مهر است که در این زمینه نیز استان اصفهان دارای حدود 305 تعاونی مسکن مهر است که متولی ساخت و ساز بالغ بر 32 هزار واحد مسکونی در سراسر استان بوده و باید تا اواسط سال آینده به نتیجه برسد.

قادری به سازش رساندن شکایت‌های واصله کارگری و کارفرمایی تأکید داشت و تصریح کرد: دستگاه ما به یک بخش شبه قضایی تشبیه شده و هر سال نیز بالغ بر 30 هزار شکایت در استان وجود دارد که این نوع وضعیت کار را برای ما سخت کرده است و در نتیجه در تلاش هستیم که قبل از شکل گرفتن پرونده‌های شکایت آن دعوی در شورای سازش که متشکل از کارگر و کارفرما هستند به نتیجه برسد.

وی تصریح کرد: این اداره‌کل در پی به حداقل رساندن حوزه شکایت‌ها و بردن آن به سوی سازش است که 64 درصد پرونده شکایات در 285 شورای سازش منجر به رفع اختلاف طرفین شد و بقیه پرونده‌ها در 34 هیئت تشخیص و 12 هیئت حل اختلاف در 25 درصد منجر به سازش شد.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول