اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه نیر:

ادای حق کارگران تنها با رعایت انصاف میسر است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان نیر گفت: ادای واقعی حق کارگران در حرمت‌گذاری به کار و تلاش آنها و رعایت اصل انصاف در پرداخت مطالبات و حق و حقوق آنها امکان‌پذیر است.

ادای حق کارگران تنها با رعایت انصاف میسر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام میکائیل مقدسی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر نیر اظهار داشت: کارگر به عنوان قشر تأثیرگذار در تولید و آبادانی سرزمین اسلامی ما نباید از برخی بی‌مهری‌ها و رفتارهای ناعادلانه رنج ببرد چراکه پرداخت مزد کارگران قبل از خشک شدن عرق جبین کارگران بایستی اتفاق بیفتد.

وی توصیه دین اسلام را در توجه ویژه به حق و حقوق کارگران یادآور شد و تصریح کرد: این نهایت بی‌انصافی است که کارفرمایی به دلیل منافع خود و تحت فشار قرار دادن مسئولان به تضییع حقوق کارگران اقدام کند و اجازه ندهد عدالت در این مسیر رخ بنماید.

مقدسی تولید بیشتر، صادرات با کیفیت همراه با اشتغال و کارآفرینی مولد را در سایه تلاش و مجاهدت کارگران توصیف کرد و افزود: کارگر در سنگر تولید و سازندگی کشور اصلی‌ترین نقش را ایفا می‌کند و در یک پیوند حقیقی می‌توان بسترساز تحقق شعار امسال را در تلاش و احساس مسئولیت کارگران دانست.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود روز معلم را گرامی داشت و از قشر فرهیخته جامعه به عنوان پشتوانه‌های اصلی مکتب اسلام نام برد و خاطرنشان کرد: معلمان جامعه را به سمت روشنی و نور حرکت می‌دهند و باید در این مسیر والدین و پدر و مادرها یاریگر معلمان در فرآیند بهتر یادگیری باشند.

وی نامگذاری روز معلم و تقارن آن را با یوم شهادت آیت‌الله مطهری یادآور شد و اضافه کرد: تربیت دینی و مذهبی مهم‌ترین رسالت معلمان و والدین است که باید به اصالت و محتوای آن دقت و توجه ویژه شود.

به گزارش فارس، امام جمعه نیر در ادامه سخنان خود جایگاه معلم را جایگاهی برتر و والاتر از شأن و شئون ظاهری توصیف کرد و ادامه داد: معلمان ما باید با تبعیت از بزرگانی چون شهید مطهری در تربیت فرزندان فکور و اندیشمند این جامعه بکوشند چراکه شهید مطهری رسالت عظیم خود را در تربیت شاگردانی فرهیخته و برجسته نشان دادند.

وی اهمیت موضوع تربیت را خاطرنشان کرد و بیان داشت: حقیقت دین و اصول و فروع دین در کنار حقیقت نماز، حجاب و عفاف باید به نسل آینده آموزش داده شود تا مبادا در یک غفلت تاریخی و مبتلا شدن به روزمرگی‌ها اصل کار هدایتگری نادیده گرفته شود.

مقدسی همچنین روز ملی خلیج فارس را گرامی داشت و به اهمیت صیانت و دفاع از کیان جامعه اسلامی اشاره کرد و گفت: هرچند دشمنان سعی می‌کنند با تفرقه و ترفندهای گوناگون در جایگاه خلیج فارس و جزایر متعلق به ایران خدشه وارد کنند اما همه دنیا می‌داند که جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ متعلق به کشور ایران است و هرگز ایران بر سر خلیج فارس با هیچ ابرقدرت زبون معامله نمی‌کند.

انتهای پیام/آ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول