اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

کارگران در سنگر تولید مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل گفت: کارگران ما در سنگر کار و تلاش به مثابه مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند که هر قدم آنها عبادت و ثواب است.

کارگران در سنگر تولید مجاهدان فی‌سبیل‌الله هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حسین منوری پیش از ظهر امروز در همایش کارگران بسیجی استان اردبیل که در سالن ولایت اردبیل برگزار شد اظهار داشت: امسال هفته کار و کارگر با گرامیداشت و تجلیل از شهیدان شاخص جامعه کارگری جعفر زوار و برونسی انجام می‌شود و معتقد هستیم که اگر رفتارهای جاودانه شهدا به ویژه شهدای جامعه کارگری چه قبل از انقلاب، چه حین پیروزی انقلاب و بعد از آن نبود امروز امنیت و آرامش این کشور برقرار نمی‌شد.

وی با اشاره به اعتصاب کارگری توسط کارگران شرکت نفت ایران قبل از پیروزی انقلاب تصریح کرد:‌ حضور کارگران در صحنه‌های مختلف به ویژه خط مقدم تولید به تمام تحریم‌ها و تهدید‌ها پایان داده و زمینه یک رشد واقعی را فراهم آورده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل با گرامیداشت 14 هزار جامعه کارگری و 200 شهید کارگری شناسایی شده استان یادآور شد: جامعه کارگری با اعتقاد به خداوند و همت مضاعف در حوزه‌های متعدد و تبعیت بی‌چون و چرا از ولایت اسباب تحرک و تحول اقتصادی را فراهم آوردند به طوری که به دفعات شاهد آن بودیم که کارگران وفاداری خود را به نظام و خط ولایت در سایه بصیرت و آگاهی نشان دادند.

منوری با اشاره به نامگذاری سال 91 به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی بیان داشت:‌ امروز به مناسبت سالروز تاسیس سازمان بسیج کارگری و تقارن هفته کارگر با هفته معلم در تلفیق زیبای علم و عمل و اصرار بر انجام تعهدات سال تولید ملی این برنامه تدارک دیده شده است تا میثاقی دوباره با آرمان مقام معظم رهبری و انقلاب اسلامی ببندیم.

این مسئول الگوی ایرانی ـ اسلامی کار و دیدگاه شایسته به حوزه کارگری را دارای برجستگی‌های خاص از جنبه معنوی و ارزشی توصیف کرد و گفت:‌ در این عرصه بر دوش کارگران رسالت و وظیفه سنگینی گذاشته شده است تا با پشتیبانی همت و اراده خود بتوانند هم به تولید بیشتر و کیفی داخلی کمک کنند و هم به تقویت زیر‌ساخت‌های اقتصادی توفیق یابند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان ادامه داد: بدون توجه به جایگاه کارگر و کارفرما امر تولید اتفاق نیفتاده و در یک رابطه شایسته انسانی نظاره‌گر آن هستیم که کارگران با وجدان کاری و تکیه بر فرهنگ معنوی توانسته‌اند توفیق روز‌افزونی را به دست آورند.

منوری در ادامه سخنان خود ابراز داشت: در این سنگر با ارزش نباید اجازه دهیم کوچکترین حق و حقوق کارگر اجحاف شود و یا نادیده گرفته شود چرا که عمل نکردن به تعهدات از سوی مسئولان، مدیران و کارفرمایان در حق کارگران نقض آشکار اصل سلامت جامعه کارگری و ایجاد رضایت‌مندی در بین آنهاست.

وی خاطرنشان کرد: قشر کارگر ظلم و زور و تحقیر را هرگز بر نمی‌تابد و آنچه که در این بین بسیار ارزشمند به نظر می‌رسد کسب رضای الهی در توجه جدی به قشر کارگر از حیث تامین معاش حلال و خودکفایی اقتصادی کشور است.

دبیر کار گروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان از کارگران خواست تا واحد تولیدی خود را مال خود دانسته و از هدر رفت مواد و منابع اولیه و افزایش شایعات جلوگیری کنند و در کنار آن مقررات انضباطی مجموعه کارگری را مدنظر داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، منوری در پایان سخنان خود توصیه دین اسلام را به پرهیز از کسالت و رفتار غیر‌انسانی در حوزه کار و کارگری یادآور شد و اظهار داشت: ‌در دین اسلام بیشتر از ادیان دیگر به شأن و شئون کار و کارگر و ادای حقوق آنها توجه شده است و به یقین کارگران استان اردبیل شریف‌ترین و ارزشمندترین نیروی انسانی هستند که در کمال صبر و بردباری در عرصه و سنگر تولید با عزم و اراده حاضر و آماده هستند.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول