اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی عنوان کرد

حمایت دولت از کارگران ساختمانی ضعیف است

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه چتر حمایتی دولت نسبت به کارگران ساختمانی چندان وسیع نیست.

حمایت دولت از کارگران ساختمانی ضعیف است

علی صحرانورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با اشاره به اینکه هم‌اکنون در هفته گرامیداشت مقام کارگر قرار گرفته‌ایم اظهار داشت: در حوزه کارگران ساختمانی بیش از 30 هزار نفر همچنان از پوشش بیمه تامین‌اجتماعی بی‌بهره هستند در حالی که بیشترین میزان صدمات جسمی در محیط کار به کارگران فعال در امور ساختمانی وارد می‌شود زیرا در ارتفاعات بلند کار می‌کنند.

وی تصریح کرد: بزرگترین و بیشترین میزان حوادث ناشی از کار در بخش ساختمانی به وقوع می‌پیوندد در حالی که این قشر آسیب‌پذیر جامعه از پوشش بیمه‌ای برخوردار نیستند و از این رو می‌طلبد دولتمردان برای حمایت از این قشر عظیم و در معرض خطر بیش از پیش اهتمام کنند زیرا رقم قابل‌توجهی فرد آسیب‌دیده و مصدوم در این قبیل مشاغل وجود دارد.

این مسئول خاطرنشان کرد: هم اکنون در استان 276 هزار و 300 نفر کارگر فعال در زمینه‌های مختلف از پوشش بیمه‌ای برخوردار هستند که 92 درصد این افراد از امنیت شغلی بی‌بهره می‌باشند از این رو توسعه دامنه خدمات تامین اجتماعی و اصلاح مواد قانون قرارداد موقت کار در بهبود وضعیت کارگران تاثیر به‌سزایی خواهد داشت.

صحرانورد با بیان اینکه بیش از یک هزار و 500 نفر کارگر در بخش‌های مختلف شهرداری اعم از پسماند و غیره فعالیت می‌کنند، ادامه داد: انتظار می‌رود به طور مستقیم با این کارگران قرارداد منعقد شود یا اینکه در مقابل شرکت‌های خدماتی واکنشی نشان داده شود و بر شیوه اجرای قرادادهای پیمانکاری نظارت داشته باشند چرا که شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد با شهرداری حقوق کارگران را تضییع می‌کنند.

قائم‌مقام خانه کارگر آذربایجان‌غربی به تهاتر یک ملک بین سازمان تامین اجتماعی استان و شهرداری ارومیه اشاره کرد و اظهار داشت: از بابت بدهی‌ سازمان تامین اجتماعی به شهرداری یک ملک در ید اختیار شهرداری ارومیه قرار گرفته است در حالی که این زمین متعلق به جامعه کارگری و کارکنان سازمان می‌باشد ولی تاکنون برای برگرداندن آن اقدامی صورت نگرفته است.

انتهای پیام/س20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول