اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج کارگری، نماد ایمان و عقیده/1

برهانی: حمایت از تشکل‏های کارگری قانونی نمی‏شود

خبرگزاری فارس: فرمانده پایگاه بسیج کارگری حضرت محمد رسول‏الله(ص) یکی از مشکلات جامعه کارگری را نبود حمایت از تشکل‏های کارگری قانونی هم‌چون شوراهای اسلامی کار و انجمن‏های صنفی بیان کرد.

برهانی: حمایت از تشکل‏های کارگری قانونی نمی‏شود

علیرضا برهانی که امروز به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و روز بسیج کارگری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان شرکت کرده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای جامعه کارگری افزود: نیروی انسانی بصیر و توانمند باید در مجموعه سازمان بسیج کارگری و واحدهای تولیدی و صنعتی تربیت شود.

وی از جمله اهداف اساسی سازمان بسیج کارگری را ترویج فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص)، افزایش بُعد اخلاقی و معرفتی کارکنان، افزایش تولید و بهره‏وری، افزایش وجدان کاری، ایجاد روحیه هم‌دلی بین کارکنان، پویایی واحد تولیدی و تشویق و شناسایی افراد مبتکر و خلاق در چرخه تولید عنوان کرد.

سرپرست امور اداری شرکت تعاونی سیف معدن سمنان تصریح کرد:‌ تناسب نداشتن سطح دستمزدها با نرخ تورم جامعه، نبود امنیت شغلی کارگران و وجود قراردادهای موقت در واحدهای صنعتی و تولیدی که ماهیت دائمی دارند، از مهم‏ترین دغدغه‏ها و مشکلات جامعه کارگری است.

برهانی از دیگر مشکلات جامعه کارگری را نبود حمایت از تشکل‏های کارگری قانونی هم‌چون شوراهای اسلامی کار و انجمن‏های صنفی برشمرد و گفت: افزایش نرخ بیکاری از عوارض واردات کالاهای خارجی به داخل کشور است که به تولید و اشتغال ضربه می‌زند و موجب تعطیلی واحدهای صنعتی و تولیدی می‏شود.

وی با اشاره به فرموده امام خامنه‌ای که فرمودند «کار جوهره حیات انسان‏ها و کارگر قلب تپنده جامعه اسلامی است»، بیان داشت: مفهوم و معنای تولید ملی،‌ حمایت از کار و سرمایه ایرانی بسیار گسترده است.

فرمانده پایگاه بسیج کارگری حضرت محمد رسول‏الله(ص) گفت: تولید ملی، عرصه‏های صنعت، معدن، تجارت، علم و فناوری را دربر می‏گیرد.

وی افزود: حمایت از کار نیز به معنای حمایت از نیروی کار داخلی، تشویق و حمایت از افراد مبتکر از نظر مالی و معنوی، آموزش فنی و حرفه‏ای نیروی کار و افزایش دستمزد کارکنان و تسهیل و فراهم‏سازی شرایط بازنشستگی نیروی کار خسته و فرسوده به خصوص در مشاغل سخت است.

برهانی خاطرنشان کرد: جلوگیری از فرار سرمایه ایرانی به خارج از مرزها، تشویق و حمایت از سرمایه‏گذاران داخلی، کاهش و بخشودگی مالیات و عوارض بخش صنعت، معدن و کشاورزی و کمک و اعطای تسهیلات بانکی به سرمایه‏گذاران در تعریف حمایت از سرمایه ایرانی نهفته شده است.

وی اظهار داشت: پایگاه بسیج کارگری حضرت محمد رسول‏الله(ص) شرکت تعاونی سیف معدن سمنان در سال 90 تشکیل شده است و هم‏اکنون همه 40 کارگر این واحد صنعتی در عضویت این پایگاه هستند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول