اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار خراسان‌رضوی:

کارگران دین بزرگی بر گردن ما دارند

خبرگزاری فارس: استاندار خراسان‌رضوی گفت: بخش بزرگی از زندگی روزمره ما متأثر از کار و تلاش کارگران است، بنابراین کارگران دِین بزرگی برگردن ما دارند.

کارگران دین بزرگی بر گردن ما دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد محمود صلاحی ظهر امروز در مراسم معرفی و تجلیل از کارگران، گروه‌های کار و واحدهای تولیدی نمونه و پرده‌برداری از تندیس شهید برونسی که در سالن آمفی تئاتر اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی برگزار شد، اظهار داشت: در آمیزه‌های دین مبین اسلام از هیچ عبادتی بعد از فرایض دینی به اندازه کار و تلاش نام برده نشده است.

استاندار خراسان‌رضوی گفت: دین مبین اسلام بیش‌تر از همه مکاتب الهی کارگران را ستوده است و اگر در جهان غرب کار مساوی با کسب درآمد است، در آمیزه‌های دینی اسلام، کار مساوی با عبادت است.

وی با اشاره به اینکه ارزش کار از درآمد بیش‌تر از عمران و آبادانی است، اظهار داشت: عمران و آبادانی دنیا با دستان کارگران انجام می‌‌شود و دنیایی که شما امروز به این شکل می‌بینید را کارگران به این شکل به وجود آورده‌‌اند.

صلاحی با بیان اینکه هر آنچه ما استفاده می‌کنیم در زندگی از زحمات طاقت فرسای این عزیزان در سرما و گرما است، افزود: در همه کشورها موضوعات کار و کارگری مطرح است انجمن و تشکل‌های کارگری مشکلاتی دارند که گاهی بخشی از آن حل نمی‌شود اما حقیقتاً ما با ادعای دینداری نباید بگذاریم مشکلات کارگری حل نشده باقی بماند.

استاندار خراسان‌رضوی تأکید کرد: همه ما مسئول تولید هستیم و مسئولیت آن را به گردن داریم و هیچ عبادتی را بالاتر از خدمت به کارگران نمی‌دانیم.

وی با اشاره به اینکه گاهی شنیده می‌شود بعضی از این عزیزان چندین ماه است که حقوق دریافت نکرده‌اند، افزود: شنیدن این اخبار برای من بسیار سنگین است، بنابراین مشکلات کارگران نیز هر چقدر هم کم باید حل شود.

صلاحی با اشاره به اینکه طی 4 سال پیاپی مقام معظم رهبری شعار سال را شعار اقتصادی قرار می‌دهند، ادامه داد: همه کسانی که در این کشور زندگی می‌کنند چه مسئول و چه غیر مسئول همه ما ایرانی هستیم و ایرانی بودن منافع ملی دارد که همه ما در این منافع سرمایه گذاریم.

استاندار خراسان‌رضوی ادامه داد: سرمایه‌گذاری برای منافع ملی به آن معنی است که خرید کالا و تولید ایرانی داشته باشیم تا سرمایه‌گذاری نیز در دایره منافع ملی قرار گیرد.

محمد صلاحی اشاره کرد: کشوری که می‌خواهد الگو باشد بدون کار و اقتصاد برتر نمونه نیست و برای الگو شدن باید نمره اقتصادمان نیز 20 باشد.

وی گفت: ما در سیاست مستقل‌ترین کشور دنیا، در فرهنگ و تمدن متمدن‌ترین و در معنویت نیز حرف اول را می‌ زنیم هم‌چنین رشد علمی ما 11 برابر رشد علمی دنیا است، اما برای اقتصاد باید کار ریشه‌ای انجام دهیم و آن نیز متضمن کار عالمانه و برنامه‌ریزی است.

وی با بیان اینکه یک واحد تولیدی نیازمند بازاریابی و یافتن ذائقه مشتری است، افزود: امروزه بازارهای جهانی در حال رقابت است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه کشوری که اقتصادش رشد نکند فرهنگش دچار مشکل می‌شود، ادامه داد: حمایت از سرمایه ایرانی نیز برنامه می‌خواهد و مهم‌ترین برنامه این است که هیچ کس در کار سرمایه‌گذار سنگ‌‌اندازی نکند.

وی با اشاره به اینکه در کشور ما تبلیغات کالای خارجی تمام اتوبان‌ها را پر کرده است، اظهار داشت: وقتی رهبر می‌گوید حمایت از کار ایرانی، یکی از این حمایت‌ها عدم تبلیغ کالای خارجی است، که یا باید آن را کم کنیم و یا حداقل تبلیغ کالای ایرانی را در کنار آن داشته باشیم.

صلاحی گفت: حمایت یک راه است و برنامه‌ریزی می‌خواهد بنابراین یکی از راه‌ها این است که به تولیدکنندگان، مجوز انجام کار را با سرعت بدهیم در غیر این صورت سرمایه به جایی دیگر می‌رود.

وی افزود: امروز نیز ولایت‌مدارترین ما کسی است که این مشکل را حل کند زیرا ولایت‌مداری به حرف نیست بلکه به عمل است.

وی با اشاره به خدمات شهید کارگر غلامحسین برونسی و درود به روح پرفتوح تمامی کارگران شهید، افزود: مؤمن‌ترین، حزب‌ اللهی‌ترین، خدمتکارترین و ولایت‌مدارترین افراد کسانی هستند که به تولید، کار، کارگر و سرمایه ایرانی خدمت و کمک کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول